Senaste nytt

SAS bryter med Flybe!

Såg denna notisen , någon kanske vet om det stämmer ?
 

Attachments

  • 2BA9A29A-E7F1-4D89-818A-1C1AB4BCBD04.jpeg
    2BA9A29A-E7F1-4D89-818A-1C1AB4BCBD04.jpeg
    63,4 KB · Visningar: 366

adhoc76

Medlem
Verkar bli estländska Nordica som tar över. De flyger väl bl.a. för LOT också?

P.g.a. mjukvaruuppgraderingen på forumet kan jag inte länka artikeln. :mad:

Edit: Mer korrekt är kanske att skriva att Regional Jet tar över eftersom detta är den operativa delen av Nordica?
 

Nilann

Medlem
Flybe hade ju dåliga flygplan och bra personal. Hoppas att de inte går ur askan i elden...
En resa med Regional Jet mellan GOT och ARN. Kaptenen talade
engelska hjälpligt, men övrig personal var en språkmässig katastrof. Det var skönt att komma av planet utan incidenter. Mailade SAS efter resan och bad dem lyfta frågan. Helt klart var det en säkerhetsrisk, med ett fullt litet plan, där de flesta stod i gången för avstigning och dörren öppnades inte och folk tryckte på bakifrån. Det tog minst 15 minuter efter landning och den information från crew som meddelade i högtalarna var helt omöjligt att förstå. Det visade sig att bagagehanterarna inte var på plats för att ta fram de väskor som lämnats utanför planet på Landvetter. Till slut öppnade man dörren men de som skulle ta sitt handbagage utanför, fick inte gå av, eftersom ingen fick stå och vänta på plattan. Då blev det riktig kaos, med folk som tryckte på bakifrån, och det fanns ingen plats att stiga åt sidan för de som inte fick gå av. Jag har flugit en hel del, men detta var bland det värsta jag har varit med om.
Jag har valt bort SAS för resor från GOT till Europa, p g a dålig service, avsaknad av riktig seatblock och mat i en låda, men GOT-ARN väljer jag alltid SAS, men jag kommer aldrig boka en resa som utförs av Regional Jet.
 

KalleSus

Medlem
En resa med Regional Jet mellan GOT och ARN. Kaptenen talade
engelska hjälpligt, men övrig personal var en språkmässig katastrof. Det var skönt att komma av planet utan incidenter. Mailade SAS efter resan och bad dem lyfta frågan. Helt klart var det en säkerhetsrisk, med ett fullt litet plan, där de flesta stod i gången för avstigning och dörren öppnades inte och folk tryckte på bakifrån. Det tog minst 15 minuter efter landning och den information från crew som meddelade i högtalarna var helt omöjligt att förstå. Det visade sig att bagagehanterarna inte var på plats för att ta fram de väskor som lämnats utanför planet på Landvetter. Till slut öppnade man dörren men de som skulle ta sitt handbagage utanför, fick inte gå av, eftersom ingen fick stå och vänta på plattan. Då blev det riktig kaos, med folk som tryckte på bakifrån, och det fanns ingen plats att stiga åt sidan för de som inte fick gå av. Jag har flugit en hel del, men detta var bland det värsta jag har varit med om.
Jag har valt bort SAS för resor från GOT till Europa, p g a dålig service, avsaknad av riktig seatblock och mat i en låda, men GOT-ARN väljer jag alltid SAS, men jag kommer aldrig boka en resa som utförs av Regional Jet.
Flyger verkligen Regional Jet mellan GOT och ARN?
Om det någon gång förekommer ATR på den linjen så är det nuvarande operatör FlyBe som flyger (än så länge) - och när det är CRJ900 på linjen heter ju operatören City Jet.
Däremot flyger Regional Jet all ATR-trafik mellan Göteborg och Köpenhamn.
 

Nilann

Medlem
Flyger verkligen Regional Jet mellan GOT och ARN?
Om det någon gång förekommer ATR på den linjen så är det nuvarande operatör FlyBe som flyger (än så länge) - och när det är CRJ900 på linjen heter ju operatören City Jet.
Däremot flyger Regional Jet all ATR-trafik mellan Göteborg och Köpenhamn.

Tack , rätt skall vara rätt. Det var inte en ATR. Resan till Stockholm var tidigt i våras och jag har förväxlat City Jet med Regional Jet, som vi åkt med till Köpenhamn.
 

lucasd

Medlem
Ja, det verkar bli Regional Jet OU/Nordica som tar över produktionen. Som jag förstått det kommer det fortsatt vara med ATR på de aktuella sträckorna. Men kanske någon mer CRJ kommer in.

Flög med Regional Jet från Arlanda - Köpenhamn för ett tag sedan. Piloterna pratade inte svenska, men kabinpersonalen gjorde det. Var ju någon gammal SAS CRJ, så jag gillade ju CityJets nya mer. Dock trevligt med svensktalande personal. :)
 
Toppen