SAS börjar sälja presentkort?

Det borde väl bli 25poäng / 100kr vid köp med MC Premium. Vi ska se vem som köper mest när MC har dubbla poäng-kampanj.

En intressant/viktig fråga att reda ut är ju vad som gäller med reseförsäkringar via kort i detta fall.

Om jag köper ett sådant presentkort med Amex (eller Mastercard) och sen använder presentkortet för att boka en resa (till mig själv, som kreditkortet är utställt på), gäller då reseförsäkringen som ingår när man betalar resan med sitt kort?

screenshot_2019-10-03-giftcard-sas-png.98098

Om någon är intresserad av bilden utan oskärpan. Inga länkar fungerar än däremot.

Edit: Forumet skalar tydligen ner bilden, här finns den i all sin prakt: Imgur: The magic of the Internet

Agö skrev:Ja, faktiskt fast det har förvisso föreslagits tidigare i trådarna om goodie bagen. Vore mer givande än prylar och sannolikt vettigt för SAS också!Klicka för att utvidga...
Misstänker att det kan ställa till med en hel del problem att ge ut ren cash som en förmån. Om inte annat med allt det här med hur det ska bokföras...

Enklare om de där gav bort lounge pass eller liknande som de mer kan hitta på ett valfritt värde på.

mha321 skrev:Misstänker att det kan ställa till med en hel del problem att ge ut ren cash som en förmån. Om inte annat med allt det här med hur det ska bokföras...Enklare om de där gav bort lounge pass eller liknande som de mer kan hitta på ett valfritt värde på.Klicka för att utvidga...

Kan de ge bort presentkort hos SF så bör de väl kunna ge bort presentkort till SAS?

Tonton skrev:Kan de ge bort presentkort hos SF så bör de väl kunna ge bort presentkort till SAS?Klicka för att utvidga...
Fast de korten har väl ute ett fast värde? Det är "en biobiljett", inte "150kr". Och den är giltig där biobiljetter med olika värden.

mha321 skrev:Misstänker att det kan ställa till med en hel del problem att ge ut ren cash som en förmån. Om inte annat med allt det här med hur det ska bokföras...Klicka för att utvidga...
Varför det? Jag tycker jag får vouchers till ett betingat värde var och varannan vecka från olika flygbolag (för att inte tala om alla andra nyhetsbrev/kundklubbar osv.). 20 EUR som grattis på födelsedagen, 30 EUR för att fira flygbolagets 30-årsdag, osv. I det fallet är ju förmånen att jag är medlem i klubben s.a.s.

Verkar som mer info kommit ut, dock ej länk till att köpa ett SAS presentkort. Vore toppen inför julen till min syster. Får hoppas det kommer igång tills dess.

SAS Gift Card | SAS

Big Birger skrev:Vad är det för fördelar med detta presentkort? Förutom möjligen att det ser roligare ut at ge bort än "cash"?Klicka för att utvidga...
Om någon skulle köpa ett presentkort som julklapp/födelsedagspresent till mig så skulle jag uppskatta det något oerhört, det visar att personen i fråga vet vad jag uppskattar.

Back