C
Cristoffer Cedergren
Guest
Terminalerna på JFK är inte ihopkopplade som på LAX väl?
Jag tror att det här ska ses som en testballong i flera dimensioner. Uppenbarligen har man en maskin över.sembl skrev:Nopp, det är AirTrain som gäller mellan terminalerna på utsidan.Jag kliar mig fortfarande i huvudet på denna satsning från SAS. Har man plan över som man inte vet vad man ska göra med ? Måste ju finnas massa andra smarta destinationer än att köra med så många flyg till NYC där det är mindre konkurrens.Klicka för att utvidga...
Kan helt klart ligga något i detta. Och kanske ett bra pris från JFK som nu står med en (nästan) tom terminal 7 efter att UA och BA lämnat den...fcx skrev:...Vad gäller att man lagt det på just JFK så kan det vara ett sätt att sätta tryck på ledningen för EWR. Och för United....Klicka för att utvidga...
Den är trevlig med en speakeasy på nedervåningen. Dock är det inte värt att gå dit innan avgång för att sedan byta terminal. Håll dig på Manhattan så länge som möjligt och åk till T7 är mitt tips.M.K skrev:Någon som provat den nya stora Centurion loungen där? Den öppnade väl i början av året? Kul drag av SAS att även trafikera JFK tycker jag.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Känns inte som att JFK kommer vara en bra flygplats ur transitperspektiv för SAS även om givetvis vissa möjligheter ges.Men SAS kanske ser att JFK kan ta en del av de skandinaviska/europeiska passagerare som skall New York City och därmed inte har ett så stort beroende till val av flygplats i regionen.Utöver det kanske SAS ser en större potential i att locka till sig några av de New York-bor som skall till Skandinavien/Europa och som bor på Manhattan / Long Island (alternativt skyr Newark som pesten eftersom den flygplatsen inte ligger i New York). Sen avgångstid gör att trafiken ut till JFK är lugnare och man anländer CPH med bra anslutningsmöjligheter därifrån runtomkring i Nordeuropa/Skandinavien.Klicka för att utvidga...
Hong Kong rök permanent några veckor in i pandemin.Lauda 777 skrev:Tror definitivt att det finns flygplan över, kommer dröja innan Bejing och Shanghai flygs normalt. Vet inte ens ifall Hong Kong fanns kvar som destination innan pandemin?Klicka för att utvidga...