Senaste nytt

SAS bonus resa med business för fem utanför Europa

Främsta anledningen är nog helt enkelt att man med SAS reser till USA på dagtid, och hem på natten, vilket nog gör businessbiljetterna mer attraktiva hem. Och SAS vill inte dela ut bonusplatser som de kan sälja för dyra pengar...
Kanske, men kanske inte.

Noterade samma fenomen inom Europa när jag satt och letade idag. Finns gott om ut men inget hem.

Vet inte orsaken, var exakt samma för egen del i sommar till PMI, gott om bonus dit, nästan inga hem. Kanske strösslas ut ditresor för att folk ska köpa ena vägen med poäng och andra med cash? Så blev det för oss iaf :)

Ja, det känns som en taktik från SAS snarare än något annat. Det bör ju i praktiken finnas ungefär samma mängd av platser i båda riktningarna och det allmänna resetrycket väldigt liknande.

Vet inte orsaken, var exakt samma för egen del i sommar till PMI, gott om bonus dit, nästan inga hem. Kanske strösslas ut ditresor för att folk ska köpa ena vägen med poäng och andra med cash? Så blev det för oss iaf :)
Beror även på vilken dag man vill hem inom Europa. Mycket svårare att hitta en söndag än andra dagar då de flesta vill hem söndagar. Det ser man ju även på priserna för att åka hem en söndag.

Beror även på vilken dag man vill hem inom Europa. Mycket svårare att hitta en söndag än andra dagar då de flesta vill hem söndagar. Det ser man ju även på priserna för att åka hem en söndag.
Jag hade 6 veckors fönster jag kikade på för resan, helt oberoende av veckodagar och det fanns bara möjlighet hitta bonusplatser dit, ej hem.
Exempel dit/hem där det inte ens finns när man väl klickar in på vissa hemresor.

7962DC30-053C-4B61-B215-C040F1B5F4F8.jpeg
0434F600-C8F7-4E8D-B4F4-CCC8CB999A26.jpeg

Last edited:
Jag hade 6 veckors fönster jag kikade på för resan, helt oberoende av veckodagar och det fanns bara möjlighet hitta bonusplatser dit, ej hem.
Exempel dit/hem där det inte ens finns när man väl klickar in på vissa hemresor.

Visa bifogad bild 141840Visa bifogad bild 141841
Du tycker inte det är rimligt att det är fler bonusplater på utresan i augusti än hemresor?
Jag vet inte hur andra människor lägger upp sin semester men jag brukar börja jobba någonstans i mitten på augusti och åker hem då.
Större chans att jag redan är på resmålet i början på augusti och åker hem i mitten på.

Du tycker inte det är rimligt att det är fler bonusplater på utresan i augusti än hemresor?
Jag vet inte hur andra människor lägger upp sin semester men jag brukar börja jobba någonstans i mitten på augusti och åker hem då.
Större chans att jag redan är på resmålet i början på augusti och åker hem i mitten på.
Jag svarade mest för att det troligtvis inte (enligt min killgissning) har med tidsskillnad att göra som tråden var inne på innan när samma fenomen finns på många destinationer även i Europa.
Mitt exempel är inte unikt för augusti.
Juni: 1 utresa / 15 hemresor
Juli: 8 hemresor i början på månaden / 8 utresor i slutet på månaden

Kanske bara är jag, men om man ser det som att man har ett spann för sin semester 1-2 veckor där man är flexibel runt 6 veckor i sommar så är det svårt hitta en resa med bonusbiljetter båda vägar.

Toppen