Det här är fullständigt omöjligt att reda ut - eftersom det är så många parametrar inblandade. En av de viktigare är också vilken stolstyp som används. De flesta 737 som flyger med Stockholm som bas har SICMA-stolar, men det finns också några med RECARO. Och så är det tvärtom i Oslo.
RECARO har tätare stolsplacering, men tunnare ryggstöd så det upplevda avståndet ska vara detsamma. Sen kan man alltid diskutera sittkomforten.
Tyvärr har RECARO-stolarna en sämre placering av borden, vilket gör att dessa, i nedfällt läge, har en tendens att komma otäckt nära magen (om man har hunnit bygga på lite "embonpoint")
Beroende på undertyp har de främre raderna större utrymme.
Tumregel: På 800 gäller det de tre första raderna. Men tänk på att fönsterplatserna på rad 1-2 är något smalare i sidled, på grund av flygplanskroppens kurvatur. Och första raden (1 eller 2) har dessutom bordet i armstödet, vilket gör stolen ännu smalare.
På 700-serien är det större variation. De flesta maskinerna har 3 bättre rader, någon typ bara 2 rader - och så finns det tre maskiner med hela 6 rader med större radavstånd. Men tyvärr vet man ju inte i förväg vilken maskin man kommer att åka med, så det går ändå inte att planera.
600-serien är allmänt trång genomgående, men har i stället de utmärkta platserna på rad 10 (eller rad 11, beroende på vilken maskin man hamnar på). Men, som sagt, det syns ju i bokningsproceduren.
Sen kan vi snart glömma all den här informationen, eftersom SAS ska byta inredning i, i stort sett, alla maskiner utom 600-serien - som ska fasas ut.
Då kanske det kan bli någon slags standard.
Hittills har man visst hunnit med en ombyggnad!