Meazza
Medlem
Läste denna artikel om att flygreseadvokaterna AirHelp rankar flygbolagen enligt tre kriterier. Tycker personligen att tillvägagångssättet att ranka bästa flygbolagen enligt On-Time Performance, Service Quality och Claim Processing kändes lite grund - men kul för SAS att blir 4:a totalt (även om Austrian Airlines tydligen var bäst i Europa...).
Men - intressantare var att se till endast Claim Processing ("This relates to how efficiently airlines handle compensation claims, including how long it takes them to pay out"), som ju AirHelp livnär sig på. Sorterar man siffrorna där så är SAS bäst av alla bolag med en poäng på 9,0/10. Kan jämföras med exempelvis Lufthansa (8,1), British Airways (7,3) Swiss (6,9), Finnair (4,3) och Norwegian (2,3).
Hela listan: Top Airline Rankings Worldwide + Airline Ratings | AH Score
Men - intressantare var att se till endast Claim Processing ("This relates to how efficiently airlines handle compensation claims, including how long it takes them to pay out"), som ju AirHelp livnär sig på. Sorterar man siffrorna där så är SAS bäst av alla bolag med en poäng på 9,0/10. Kan jämföras med exempelvis Lufthansa (8,1), British Airways (7,3) Swiss (6,9), Finnair (4,3) och Norwegian (2,3).
Hela listan: Top Airline Rankings Worldwide + Airline Ratings | AH Score