Senaste nytt

SAS award-biljetter på SkyTeam ser ut att finnas online, men går inte att boka

matsudake

Ny medlem
Jag försöker boka en long-haul Eurobonus-biljett i business class med AF via SAS hemsida. På sidan ser ut att finnas ganska gott om möjligheter i AF business class, MEN när jag försöker boka så dyker det under bokningsprocessen upp en error-ruta "Det här flyget är väldigt populärt - Det här flyget är tyvärr fullt nu..."

När jag ringer SAS så ser de inte någon tillgänglighet. På AF:s egen sida finns det massor av award-platser i business, men då måste man ju ha poängen hos dem (och jag har poängen hos SAS).

Är det någon som är insatt i det här problemet - hur kan jag se vilka platser som VERKLIGEN finns? Finns det chans att AF släpper fler business-platser till SK innan juni? Något tips?

Visas en hel del spöktillgång tyvärr.
Om du menar att resan kommer äga rum i Juni, och undrar huruvida det kommer släppas upp mer tillgång till SAS för just sommarperioden närmare inpå(?)
Så är detta lite svårt att sia om, då vi inte upplevt en sommarperiod i alliansen tidigare, och därför inte har tidigare års tillgång/släpp att jämföra med/utvärdera.

Det har faktiskt dykt upp platser lite då och då på olika datum, bara nu de senaste 2 veckorna. Så verkar definitivt släppas platser "då och då". Har lyckats få platser nu, inte på de perfekta datumen men nästan.... :)

Toppen