SAS Amex Premium - Just nu! Ansök senast 30/4 och få 30 000 EuroBonus Extrapoäng**

FilipJ skrev:Tjata? Jag ställde frågan, och argumenterade sedan för mitt case efter att de svarat. Jag har inget intresse av att andra skall bli av med poäng, så du gör fel i att direkt anta något sådant. Det förstår du nog egentligen också.Klicka för att utvidga...


Fast Amex har agerat helt enligt kampanjvillkoren i ditt fall så varför ligga på och dra upp att andra har fått något det inte borde ha fått? Slutar ju bara med att de kommer bli hårdare framgent, vilket är vad Canadien syftar till.



Vid sådana här kampanjer så vet man vad som gäller och får leva med risken att bli lottlös.
 
FilipJ skrev:Tjata? Jag ställde frågan, och argumenterade sedan för mitt case efter att de svarat.Klicka för att utvidga...
Vilket case menar du att du har?

Du hade ett Amexkort när du ansökte, är man redan kund ska man inte få någon bonus. Att det har fungerat ” sådär” tidigare är ju inga som helst garantier för att det alltid ska vara så. Om du köper en trisslott vinner du ibland och förlorar ibland. Kör du ett ”case” med din lokala tobakshandel också om utfallet på lottsedeln inte är som önskat?
 
TP12 skrev:Fast Amex har agerat helt enligt kampanjvillkoren i ditt fall så varför ligga på och dra upp att andra har fått något det inte borde ha fått? Slutar ju bara med att de kommer bli hårdare framgent, vilket är vad Canadien syftar till.Vid sådana här kampanjer så vet man vad som gäller och får leva med risken att bli lottlös.Klicka för att utvidga...
Förstår precis vad han menar, och poängen i helhet. Men han tolkar knappast mig på något välvilligt sätt så var mest intresserad av att förklara att det inte är min intention att sabba för någon annan.






Berglund skrev:Vilket case menar du att du har?Du hade ett Amexkort när du ansökte, är man redan kund ska man inte få någon bonus. Att det har fungerat ” sådär” tidigare är ju inga som helst garantier för att det alltid ska vara så. Om du köper en trisslott vinner du ibland och förlorar ibland. Kör du ett ”case” med din lokala tobakshandel också om utfallet på lottsedeln inte är som önskat?Klicka för att utvidga...
Jajamen, detta går in på shit happens-kontot och det är inga problem. Men att jag utgår från vad som fungerat för någon, till exempel som en god knippe folk (i tråden för MC premium som skrivits i idag) gjort under drygt ett år, är knappast att likställa med att jag klagar på en trisslott på en tobaksaffär? Hur många sådana case har funkat, tror du att jag tror? Vad är det där för översittarfasoner?
 
FilipJ skrev:Förstår precis vad han menar, och poängen i helhet. Men han tolkar knappast mig på något välvilligt sätt så var mest intresserad av att förklara att det inte är min intention att sabba för någon annan.Jajamen, detta går in på shit happens-kontot och det är inga problem. Men att jag utgår från vad som fungerat för någon, till exempel som en god knippe folk (i tråden för MC premium som skrivits i idag) gjort under drygt ett år, är knappast att likställa med att jag klagar på en trisslott på en tobaksaffär? Hur många sådana case har funkat, tror du att jag tror? Vad är det där för översittarfasoner?Klicka för att utvidga...


Se till att vara lönsam för Amex så ska du nog se att det fungerar bättre. Om du väljer att skaffa ett kort du senare avslutar ögonblicket det är möjligt så kanske det leder till problem senare. Om du istället ser till att vara en bra kund så är det lättare för Amex att vara en bra leverantör.



Så fungerar det precis överallt.
 
McFace skrev:Se till att vara lönsam för Amex så ska du nog se att det fungerar bättre. Om du väljer att skaffa ett kort du senare avslutar ögonblicket det är möjligt så kanske det leder till problem senare. Om du istället ser till att vara en bra kund så är det lättare för Amex att vara en bra leverantör.Så fungerar det precis överallt.Klicka för att utvidga...
Prosit? Igelkotten har säkert modellen större på spenderarbyxorna och ett längre ackumulerat medlemskap, dock har Amex full koll på att jag inte säger upp kort direkt när sign up-bonus betalats ut, eller när avgiftsfria månader har förbrukats. Att du inte känner till vilka kreditkort och när jag har dem är fullt förståeligt.
 
Jag uppmärksammade att Amex just nu ger 45 000 poäng i signupbonus för Elite om man inte blir värvad. Eller ja, snarare var det så att den jag försökte värva uppmärksammade detta...
 
Nån som vet vilka krav det är på att man accepteras till Premium? Sambon pluggar och har bara CSN men skulle vara skönt med extrapoängen..
 
chronomaster skrev:Nån som vet vilka krav det är på att man accepteras till Premium? Sambon pluggar och har bara CSN men skulle vara skönt med extrapoängen..Klicka för att utvidga...


Mitt första svenska Amex, som var ett SAS premium, fick jag när jag var student med nästintill 0 i taxerad förvärvsinkomst. Jag vet inte vad den officiella gränsen är.
 
Enligt American Express, ska man kunna värva till, och bli värvad, samt få dubbla poäng (24 000 poäng vardera gällande AMEX SAS Premium) om värvningen sker senast idag den 10/8-21. Dock när man klickat på värvningslänken, står det enbart 12 000 poäng. Är det här någon som nyligen värvat eller blivit värvad, och kan svara på om dubbla poäng (24 000 poäng) trillade in även om värvningssidan enbart anger 12 000 poäng?



Tack på förhand!
 
Nahoj skrev:Enligt American Express, ska man kunna värva till, och bli värvad, samt få dubbla poäng (24 000 poäng vardera gällande AMEX SAS Premium) om värvningen sker senast idag den 10/8-21. Dock när man klickat på värvningslänken, står det enbart 12 000 poäng. Är det här någon som nyligen värvat eller blivit värvad, och kan svara på om dubbla poäng (24 000 poäng) trillade in även om värvningssidan enbart anger 12 000 poäng?Tack på förhand!Klicka för att utvidga...
Källa?
 
zippan skrev:Källa?Klicka för att utvidga...


Från inloggat läge syns informationen gällande att värva från Elite-kort till Elite-kort, men det verkar som att det inte är någon kampanj gällande att värva till Premium-kort. Det brukar vara så att kampanjer även inkluderar andra kort, men tydligen så verkar det inte vara så just nu. Om jag fortfarande hade kunnat ändra mitt tidigare inlägg, hade jag gjort det. Dock så går inte det längre. Beklagar att detta blev rörigt.
 
//uploads.tapatalk-cdn.com/20210810/3f88846434f82ec7237a61d3fde4294c.jpg



//uploads.tapatalk-cdn.com/20210810/e9c11d6ef2efa374fcf814cac06a1447.jpg


T.o.m = Till och MED

Solklart, så länge man godkänns direkt //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji3508.png
 
Man tog ner erbjudandet en dag tidigare.

Som ett intressant sammanträffande så pratade jag med AMEX i förrgår, då jag saknade mina poäng för uppgradering från Premium - Elite i förra kampanjen. Jag såg när jag uppgraderade en ”counter” som hade timmar kvar när jag uppgraderade. Detta var typ 7 Maj - Amex kundtjänst sade att jag registrerat uppgraderingen 8 Maj och därav inte fått poängen då erbjudandet var till och med 7 Maj. Jag fick besked att jag skulle nu snällt vänta till oktober så dyker de säkert upp, annars ska jag återkomma.

…så med ovan bild som bevis löser de säkert även detta för er som ev. hamnat i kläm
 
Fick igår ett meddelande från Amex om att de tar tillbaka 30K poäng då en av mina tidigare värvningar inte uppfyllde regelverket. Man tycks alltså gått bakåt i tiden och granskat.
 
Fredde_G skrev:Fick igår ett meddelande från Amex om att de tar tillbaka 30K poäng då en av mina tidigare värvningar inte uppfyllde regelverket. Man tycks alltså gått bakåt i tiden och granskat.Klicka för att utvidga...
Suck, ja det är sånt här som händer när folk ringer/messar kundtjänst och påpekar saker som att "andra fått"... Vet du vad i värvningen som inte uppfylldes?
 
Back
Top