Jag är 95% säker på att SAS A320 bulklastas, iallafall vad jag har sett. Containerized cargo hold är en leveransoption och det är generellt dyrare pga utrusningen som krävs för att lasta och lossa, samt inredning i planets bagageutrymme. Fördelen är dock en kortare turnaroundtid och att man kan fylla utrymmet mer effektivt.
Tror bara det är A319 som SAS kanske kör utan containers (varjefall i ett av lastutrymmena). I de större A320 och A321 så är jag ganska säker på att det är containrar både bak och fram. Du har ju även lastutrymmet längst bak under stjärten där det brukar stå ett lastband som det kanske går att lägga in ett 244cm kolli i
Med tanke på storleksskillnaden mellan A319-100 och A320-200 (tror det skiljer 40 stolar) så skulle jag bli förvånad om det är löstlastat i A320-200. Men det är som nämnts innan en större kostnad för SAS att använda sig av containers. Men tror faktiskt inte att du behöver vara orolig, tror ditt kolli kommer med utan problem då ex surfbrädor etc brukar klara av att ta sig från A till BNu gör du mig osäker...321orna vet jag har containers iallafall på längre rutter...men 320...hmm jag har endast flugit dessa inom Norden och då utan containers....mennfrågan är på Europarutterna alltså...,
1-1 hittils....
Med tanke på storleksskillnaden mellan A319-100 och A320-200 (tror det skiljer 40 stolar) så skulle jag bli förvånad om det är löstlastat i A320-200. Men det är som nämnts innan en större kostnad för SAS att använda sig av containers. Men tror faktiskt inte att du behöver vara orolig, tror ditt kolli kommer med utan problem då ex surfbrädor etc brukar klara av att ta sig från A till B
Jo det är sant, men vet Lufthansa kör containers på 320/321 och endast lastar långkolli etc på 319 inom Airbus serien....här är 737orna bättre eftersom de inte har containers alls....
Alternativet är flyga ARN-MAN imorgon med 737-700....men det är en bit upp till Arlanda.....