Senaste nytt

SAS 1.000.000 Billiga resor (boka senast 10 januari 2017)

@Vic har du provat att få din resa prissatt via en resebyrå eller biljettförmedlare? Exvis Expedia... Ibland vill ju SAS sida riktigt vara med i verkligheten och man blir tvungen att gå externt, även om det går emot de visa budorden...

@Vic har du provat att få din resa prissatt via en resebyrå eller biljettförmedlare? Exvis Expedia... Ibland vill ju SAS sida riktigt vara med i verkligheten och man blir tvungen att gå externt, även om det går emot de visa budorden...

Ja precis, försöker leva efter @agehall s budord och inte använda mig av resebyråer... ;) Hittar f.ö. inte exakt den tänkta resan men en i princip motsvarande via Resecentrumgruppen, vete tusan om jag vågar lita på dem dock. Vad får det för konsekvenser för bokningen om jag gör det via en resebyrå när det kommer till t.ex. val av sittplats, Plusgrade, uppgradering vid gate osv?

Försökte nämligen för ett par veckor sen uppgradera en flygning med AY som var bokad som en codeshare via IB; fick besked om att det fanns plats, priset, hon fick mitt kort osv. Efter 25 mins väntan vid gaten kom agenten fram till att uppgradering inte var möjligt pga det var en codesharebiljett...

Fast codeshare är ju ett helt annat problem, dessutom hanteras det olika i de olika allianserna ang vad som gäller...
Någon annan kanske tycker annorlunda, men jag tycker att det stora problemet med resebyråerna, särskilt om man får tag i någon skojarfirma, är att få till ombokningar vid inställda flyg osv. Alltid dumt med en extra part att ha att göra med.
Jag läste någonstans om en förmedlare som vägrade ordna med ombokning trots att flygbolaget ställt in ett flyg, för att resenären inte köpt den tjänsten eller hur det nu var. Minns inte vart jag läste det dock...

Tar du en av de större och välkända som nämnts på bc flera ggr tidigare så ser jag inte just det som en jätterisk iofs.

• Gilla
Reactions: Vic
Fast codeshare är ju ett helt annat problem, dessutom hanteras det olika i de olika allianserna ang vad som gäller...
Någon annan kanske tycker annorlunda, men jag tycker att det stora problemet med resebyråerna, särskilt om man får tag i någon skojarfirma, är att få till ombokningar vid inställda flyg osv. Alltid dumt med en extra part att ha att göra med.
Jag läste någonstans om en förmedlare som vägrade ordna med ombokning trots att flygbolaget ställt in ett flyg, för att resenären inte köpt den tjänsten eller hur det nu var. Minns inte vart jag läste det dock...

Tar du en av de större och välkända som nämnts på bc flera ggr tidigare så ser jag inte just det som en jätterisk iofs.

Jo absolut, det vet jag. Tack för input iaf. Ser nu att det inte verkar gå att boka med några andra fares (provade Go Flex, C osv) till/från destinationen de datumen. Dessutom utan codeshare med UA utan "direkt" med sas (dvs via OSL). Fungerar inte heller. Verkar mao vara något strul med systemen just nu.. Då vågar jag kanske ha lite is i magen tills imorgon bitti. :)

Toppen