Nystrom
Medlem
Jag är lite ambvivalent inför outsourcing av gatepersonalen. Jag förstår att man välter alla stenar i syfte att utröna eventuella besparingar, men ibland så kan besparingen också innebära försämringar som påpekats tidigare i tråden. Nu är väl inte tankekonceptet 100% känt, skall all personal över, huvuddel, mindre del eller ingen alls?
Min personliga uppfattning är att man bör behålla personalen i egen regi så långt som möjligt men se över den rationaliseringspotential som trots allt finns. Måste man outsourca, ta då de mindre destinationerna först och prova vilka effekter detta får. Blir servicen oförändrad eller bättre och kostnaderna lägre, då är det ett framgångskoncept!
Min personliga uppfattning är att man bör behålla personalen i egen regi så långt som möjligt men se över den rationaliseringspotential som trots allt finns. Måste man outsourca, ta då de mindre destinationerna först och prova vilka effekter detta får. Blir servicen oförändrad eller bättre och kostnaderna lägre, då är det ett framgångskoncept!