Senaste nytt

SAS överdebiterar bränsletillägg (och kanske skatter) på Star Alliance bonusresor

Du kan ju testa ringa, men om de räknar om lär du också få betala det högre poängpriset. Orimligt om du tillåts cherry pick.
Nja, om de har räknat fel tidigare så är det fullt rimligt.
Frågan är dock HUR det skulle beräknas för en vecka sedan? Jag får inte ihop räkningen med ITAMatrix-specen... Hänger de inte ihop?

Visst är det så, men du svarade ändå inte på min fråga...
Tidigare när det schablonmässigt togs ut avgifter så fanns inget som hette överdebitering, då du kunde boka resa som enligt Matrix visade 0kr ( typ United till utrikesdestination ) du fick ändå schablonen även om det var mer eller mindre

Jag behöver lite hjälp med att förstå om jag har drabbats av felräkning eller bara räknat med själv.
Det handlar om om
ARN-ZRH (SK)
ZRH-SIN (SQ)
SIN-CDG (SQ)
CDG-ARN (SK)

Så här ser min räkning från SAS Eurobonus ut:
Visa bifogad bild 80994
och här är motsvarande resa via ITA Matrix (summan av alla avgifter/skatter/etc är 1984kr):
Visa bifogad bild 80995
Är det läge att ringa och be dem räkna om?
Om jag kommer ihåg rätt, SAS debiterade fast summa av bränsletillägg 116 EUR per riktning på interkontinentala resor tidigare (gäller ej nu).

Fast summa av bränsletillägg på Star Alliance award med Eurobonus | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag behöver lite hjälp med att förstå om jag har drabbats av felräkning eller bara räknat med själv.
Det handlar om om
ARN-ZRH (SK)
ZRH-SIN (SQ)
SIN-CDG (SQ)
CDG-ARN (SK)

Så här ser min räkning från SAS Eurobonus ut:
Jag tycker det ser rätt ut:
2 x fast bränsletillägg á €116 = ca 2400:- SEK
Övriga skatter och avgifter enligt ITA = 1984 - 764 (YQ enl ITA) = ca 1220:-

Toppen