Senaste nytt

SAS ändrar tidtabellen sex timmar.. Går inte att få pengarna åter?

Enligt kundservice så måste man höra av sig inom 10 dagar (vilket inte nämns i SMSet :rolleyes:), någon som lyckats för få pengarna tillbaka trots att det gått mer än 10 dagar sen en ändring?
Konstigt de gånger jag får tidtabellsändring på SAS så får jag ett SMS att jag har fått ett mail som jag skall kontrollera och där har det varit 10 dagar men har som @fcx skriver, har även jag noterat att de på de två senast har det varit 5dagar.

Konstigt de gånger jag får tidtabellsändring på SAS så får jag ett SMS att jag har fått ett mail som jag skall kontrollera och där har det varit 10 dagar men har som @fcx skriver, har även jag noterat att de på de två senast har det varit 5dagar.

Tyvärr inget om mail i SMS-et, bara kort att det är en ändring och länk till sajten. :rolleyes:

”Important information about your SAS booking XXXXXX

Hi,

We've changed our flight schedule, and this has impacted your trip.

To check your current reservation: LÄNK

We hope the new times will work for you.

Regards, SAS”

Fick du inte ett mail också om ändring, har för mig att det står i mailet att man har x dagar på sig att höra av sig?
Jag skulle gissa att sådant står i T&C om man läser de. Är en "generell" regel inom flygbranschen som appliceras av de flesta bolag mig veterligen.

Hittade ett mail i spamkorgen som skulle ha raderats närmaste dagarna, riktigt irriterande! :(

Men har man missat ombokningsfönstret kan man ju alltid ha is i magen och vänta in en till ombokning...
Bra tips! Får bli att vänta lite till annars så blir det voucher veckan innan avgång. :)

Jag tror vad de menar är att de kommer försöka ljuga om att du aldrig har rätt till återbetalning fram till det att du står på dig och då kommer de ge med sig...

Lite mer allvarligt så vet jag inte vad de menar, antingen är det totalt kaos så ingen vet vad som gäller (eller för den delen vad som gällde tidigare) eller så försöker de bara på alla sätt få folk att acceptera voucher till dess man ifrågasätter det men din gissning är nog lika god som min.

Det är ju enklare för dem att ljuga på telefon men det som gjorde det svårare för dem i detta fall var ju att kundtjänst faktiskt skickade ett mail till mig där de redogjorde för reglerna.
Har du mail osv från kundtjänst så är det kanske någon tidning som är intresserad av denna story? Detta börjar ju likna företag som skickar ut bluffakturor, så jag tycker du skall upplysa allmänheten om vilket skumraskföretag SAS är.

Har du mail osv från kundtjänst så är det kanske någon tidning som är intresserad av denna story? Detta börjar ju likna företag som skickar ut bluffakturor, så jag tycker du skall upplysa allmänheten om vilket skumraskföretag SAS är.
Kanske, men är nog mer kvällstidningar som skulle vara intresserade av det och mitt intresse av att ha med dem att göra är begränsat.

Toppen