Senaste nytt

SAS ämnar att börja flyga till Minneapolis framöver (efter inträde i Skyteam)

palmen

Moderator
Infon kommer från följande inlägg som sammanfattade diamond träff i Oslo igår.

Planen verkar vara att ersätta Washington med Minneapolis för att connecta med Delta vidare i USA.
 

Ricci

Medlem
Infon kommer från följande inlägg som sammanfattade diamond träff i Oslo igår.

Planen verkar vara att ersätta Washington med Minneapolis för att connecta med Delta vidare i USA.
Att SAS skulle börja flyga Minneapolis vid ett inträde till Skyteam är inte direkt en högoddsare.
Dock att man skulle lägga ner Washington helt för detta ser jag som en högoddsare.
Jag skulle tänka mig att man skulle köra linjen året runt med en A321LR från CPH.
 

JacobGBG

Medlem
Jobbade på ett företag många år med högkvarter i Minneapolis. Har svårt att se värdet annat än som att skyffla vidare passagerare till andra platser i Nordamerika. Twin cities har ej samma närhet till varken företagscenter eller turistmål. Den enda riktiga fördelen är att det är evinnerligt mycket bättre immigration på MSP.
 

Fredrik

Medlem
Det är nog rätt säkert att det är för Minneapolis funktion som hubb som det görs. Jag undrar lite över Detroit eller Atlanta men de kanske är fulla eller täcks av andra rutter? Det säger också att syftet med Washington var att slussa vidare. Inget förvånande det heller.

Eller så kommer Delta... Vi får se.
 

Soetflyg

Medlem
Det är noll chans att SAS börjar flyga till Delta-hubben Salt Lake City va? Hade varit en perfekt rutt för mig, men gissar att jag inte behöver drömma.
 

mha321

Medlem
Det är noll chans att SAS börjar flyga till Delta-hubben Salt Lake City va? Hade varit en perfekt rutt för mig, men gissar att jag inte behöver drömma.
Man ska aldrig säga noll men det är nog nära. KLM får till en sösongslinje. Det är den enda skyteam carrier utom delta so flyger dit. (aeromexico ska men gör det inte nu). Sannolikheten att lilla sas skulle göra det då är nog inte hög, nej.
 
Toppen