Sammanställning av Star Alliance flyglinjer med First class kabin (utrikes)

Jakob Österberg skrev:Har jag missat någon?Lufthansa F till Nordamerika vintern 17/18:Chicago O'Hare (ORD) MUC/FRAHouston George Bush Intercont. (IAH) FRALos Angeles International (LAX) MUC/FRAMexico City Benito Juarez International (MEX) MUC/FRAMiami International (MIA) FRANew York John F Kennedy International (JFK) MUC/FRANewark Liberty International (EWR) MUC/FRASan Francisco International (SFO) MUC/FRAWashington Dulles International (IAD) MUC/FRAKlicka för att utvidga...

Ja, Mexico tillhör inte Nordamerikazonen. Den är i Central America / Caribbean.

Om ni vill att jag ska uppdatera första inlägget med ny info, vänligen länka till en eller fler pålitlig källor (t ex flygbolagets webbsida, routesonline.com).

Jag kommer INTE uppdatera första inlägget utan några pålitliga källor.

Dr. Miles skrev:Om ni vill att jag ska uppdatera första inlägget med ny info, vänligen länka till en eller fler pålitlig källor (t ex flygbolagets webbsida, routesonline.com).Jag kommer INTE uppdatera första inlägget utan några pålitliga källor.Klicka för att utvidga...

Thai F finns på sträckan BKK-ICN:

3C3eDdc.png

ANA F finns inte (sedan oktober) på sträckan NRT-SIN

NkjPDeT.png

Double Trouble skrev:Thai F finns på sträckan BKK-ICN:ANA F finns inte (sedan oktober) på sträckan NRT-SINKlicka för att utvidga...

Tack, jag har uppdaterat första inlägget.

Jag uppskattar mer om du hade kunnat ge mig infon om vilken period som gäller dock.

När det gäller THAIs Bangkok-Seoul ICN, de kör Boeing 747 med First class kabin (och säljer den klassen) fram till 2018-FEB-27/28 (27 från Bangkok, 28 från Seoul).

Sedan flighten kommer ersättas med Airbus A350 (som inte har First class kabin), enligt ExpertFlyer.

Kod:

TG658
0
BKK 23:10
ICN 06:35 +1
744
5 hrs 25 mins
Daily
17/12/24 - 18/02/27

THAI Airways slutar flyga F f o m 28 okt 2018 Bangkok BKK-Seoul ICN.

Jag försökte att boka F på denna sträcka den 27 nov 2018, det gick inte.

Det är vad THAI Airways skrivit till mig:

Dear TravelARN,

Thank you for your email. As we checked at this moment, the flight TG658 will operate by Boeing 747

between February 28th - October 27th, 2018 which this aircraft have First class service.

However, from October 28th, 2018 the flight TG658 will operate by Airbus 350 which this aircraft do not have First class service.

Kindly noted that the aircraft is subject to change without prior notice.

Så, det varierar när det gäller THAI Airways First class på sträckan BKK-ICN

Jag sökte lite på biljetter mellan BKK och ICN nu i januari. Kunde inte hitta nåt i F med Thai, vad jag minns. Så därför fick det bli som vanligt via Tokyo. //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png Men det gör ju inget... Var dåligt med ANA F i år vid den här tiden, men det har jag gjort några gånger nu. Och planen var att testa Asiana F på A380 och så blir det. //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji38.png

Väldigt lite tillgång på TG F på BKK-HND också trots att Expertflyer visar 8-9 platser. Så fick ta 08:00 till NRT. Fanns platser i princip varje dag den veckan på den rutten. Får väl hänga på låset när loungen öppnar vid 05 då. //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji38.png

routesonline.com skrev:Lufthansa starting December 2017 is adjusting operational aircraft for Munich – Tokyo Haneda route, currently served by Airbus A340-600 aircraft. From 01DEC17, Airbus A350-900XWB will be operating this route on daily basis. The A350 service, including the cancellation of First Class cabin, is currently listed until 24MAR18.LH714 MUC1535 – 1055+1HND 359 DLH715 HND1245 – 1645MUC 359 DKlicka för att utvidga...

Lufthansa kör A350-900 utan First Class fram till 24/3-18.

Tyvärr.

Jag har uppdaterat listan av Asiana, Lufthansa och Singapore Airlines linjer.

Om ni ser några felaktigheter, vänligen rapportera med källhänvisning, tack.

Back