Senaste nytt

Samla flera resenärers poäng till samma konto hos något lojalitetsprogram?

• Thread starter Joakim Reinius
  • Startdatum
J

Joakim Reinius

Guest
Jag ska boka resor för X antal personer till Kuala Lumpur i höst och undrar om jag via något program kan samla poängen på ett enda konto. Dvs om man anger samma lojalitetsprogram och konto på samtliga resenärer... Går det ens?

Det blir mest Qatar från Köpenhamn och Stockholm.
Kan även bli några Thai och KLM.

Den sidan var bra, men täcker ju inte riiiiiiiiiiiiktigt det jag var ute efter om man inte är 20 pers i familjen med olika efternamn :) Virgin Velocity verkade ju bra annars....

Finns mig veterligen inget sätt att få det du eftersöker. Enbart familj är möjligt att samla tillsammans.
Bonusprogrammet måste stämma överens med personen som åker för att få poäng. Du kan inte lägga in ditt nummer på allas bokning.
Det är det klassiska as in seat för att få sina poäng.

Alla familje-program är ju inriktade på familj, inte för att kunna samla en godtycklig grupps poäng till en persons konto. Det går liksom mot hela idén flygbolag har med lojalitetsprogram - att skapa lojalitet hos individer som reser ofta.

Den länkade listan verkar sakna Aegean's program Miles&Bonus.

Qatar's familjeprogram är svagt, eftersom man bara får räkna in fulla mil på familjemedlemmarna om man själv är platina eller guld. Har du inte status får du bara 25% av vad familjemedlemmen skulle ha fått!
Man måste också skicka in ett bevis på familje-tillhörigheten, så det kommer definitivt inte att fungera så som du har tänkt.

Toppen