Senaste nytt

Saker att göra i Frankfurt? 22 tim layover.

Judas kiss

Medlem
Hej,

Jag och sambon har en 22 h layover i FRA imorgon 28/8. Vi landar 11.00 och bor på Hilton Airport Hotel.

Om man gräver i arkivet här så verkar det vara goa julmarknader som ligger i topp:). Någon som har några tips för fint tidsfördriv?
 

trekker

Medlem
Då ni uppenbarligen bor en natt på Hilton så lär ni ju åka in till stan. Nu har jag inte heller lämnat flygplatsen på mina besök, men beroende på era intressen borde ni ju kunna hitta något kul att göra. Öl och mat brukar ju alltid funka om inte annat, och det är ju tyskland bra på.
 

taxvalp

Medlem
Åk in till stan, ta en båttur om vädret är bra. Finns även bra konstmuseum och filmmuseum om intresse finns. Frankfurts stadsmuseum har en del flygparafernalia.
 

Judas kiss

Medlem
Tackar för info:)

Efter en sliten vecka bestämde vi oss för att skippa åka in till city. Blev häng inom en kort radie från hotellet inne på tågstationen. Började en rulltrappa ner med Burger King för snabb lunch- här kan man inte lägga till extra/ta bort ingredienser som man kan i Sverige:/

Därefter åkte vi två rulltrappor upp och slog oss ner vid Paulaner för två rejäla pilsner. Trevligt ställe men oerhört varmt och instängt(Växthus).

Efter lite vin och serietittande på hotellet så körde vi även en bra portion Frankfurtschnitzel igen på Paulaner. Nu satte vi oss längre in, närmare fläkten så absolut mer gemütlich.
 
Toppen