Senaste nytt

Sökes: Taipei till Shanghai via "tredje land", april 2023 (helst Eurobonus Star Alliance Award)

Thornado

Medlem
Jag har en resa till Taipei bokad 6-14 april, och hade tänkt göra en liten Asienturné under tiden jag är där. Just nu har jag en bokning TPE-HND-ICN-TPE som en Star Alliance award (Eurobonus) där jag stannar ca två dygn i Tokyo och har en layover på strax under 24 timmar i Seoul.
När Kina nu börjar öppna upp igen, och visum-fri transit också verkar vara igång så börjar jag överväga att åka till Kina istället, troligtvis Shanghai, men Beijing skulle också kunna funka. För att kunna göra denna resa utan att söka visum så skulle jag alltså behöva flyga direkt mellan Taipei och Shanghai i en riktning, och i den andra ha en anslutning i ett annat land än Kina eller Taiwan.
När jag söker på SAS/awardfares/awardhacks så finns det rätt så bra med tillgänglighet med EVA Air t/r TPE-PVG, men har svårt att hitta någon vettig annan rutt som går PVG-XXX-TPE (eller andra hållet) där XXX inte är PEK eller annan flygplats i Kina. Tycker jag har letat rätt så bra, men kanske finns det någon uppenbar anslutning jag har missat, så om någon har ett tips vore det uppskattat. Eurobonusaward i business är att föredra, men har någon ett bra alternativ med betalda biljetter (economy/LCC i så fall antar jag) så är det också en möjlighet.
  • Varifrån vill du börja din resa? Taipei (TPE/TSA)
  • Var är din destination? Shanghai (eller eventuellt Beijing)
  • När vill/behöver du resa ut? 8-11 april 2023
  • När vill/behöver du komma hem? 11-13 april 2023 (flyger hem från TPE 23.40 14 april, så vill vara tillbaka där med hyfsat god marginal innan det)
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Business om award, economy om betald biljett
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star alliance om award, annars kan vadsomhelst vara ok.
  • Vad är din budget? (per person) Poäng för *A award finns. Om revenue, max 3-4kSEK
  • Vad är det viktigaste för dig? Award i business, anslutning i "tredje land"
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Om anslutningen sker i trevlig stad så tar jag gärna en layover i ca 23h
 
Toppen