Senaste nytt

Sökes: Stockholm - Nordamerikas västkust juni/juli

wenne87

Medlem
Vi har en bokas asienresa, men börjar nu se på alternativ då roadtrip i USA känns mer lockande.
ca 200.000 Poäng och 2-4-1 hos Amex SAS eurobonus finns, men awardbiljetter verkar svårfunnet så tätt inpå. Så antar att detta kommer bli en revenuebiljett om någon vet något bra?=)


  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? USA:s västkust eller mer centralt mot t.ex Denver. Väldigt flexibel.
  • När vill/behöver du resa ut? ca 29:e juni
  • När vill/behöver du komma hem? Senast 15:e juli
  • Hur länge vill du vara borta? 2 veckor mer eller mindre.
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass?
    • First (endast om award finnes)
    • Business
    • Premium Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Föredar Star Alliance, men öppen för andra alternativ.
  • Vad är din budget? (per person) Ca 17.000
  • Vad är det viktigaste för dig?
  • Upplevelsen ombord
  • Biljettpris
  • Har någon ett bra alternativ som ni vet så får ni gärna hinta!=) Allt gott!
 

Senator

Moderator
Jag kollade snabbt i ExpertFlyer och det verkar som Star Alliance Joint Venture inte har något bra.

SAS till LAX med avresa efter 1:e juli hamnar på 18.700kr. Annars kolla LOT till LAX som också har bra priser.

Min fråga är: har du själv investerat någon tid att söka bonusresor med tipsen som finns?
 

wenne87

Medlem
Jag kollade snabbt i ExpertFlyer och det verkar som Star Alliance Joint Venture inte har något bra.

SAS till LAX med avresa efter 1:e juli hamnar på 18.700kr. Annars kolla LOT till LAX som också har bra priser.

Min fråga är: har du själv investerat någon tid att söka bonusresor med tipsen som finns?

Tack, av vad jag sett via United söken så verkar det vara absolut ingenting, det som ligger hetast just nu är BA med 17.000 per pers i Club, ska såklart ringa Talinn imorrn och se, men tänkte om någon vet något som "brukar vara mindre fyllt". LOT verkar inte ha något kring de datumen tyvärr.

Mest inne på revenuebiljetter just nu, och funderar på om fler bolag kommer släppa biljetter i prisklassen kring BA, så bara att vänta och se...
 

Senator

Moderator
Tack, av vad jag sett via United söken så verkar det vara absolut ingenting, det som ligger hetast just nu är BA med 17.000 per pers i Club, ska såklart ringa Talinn imorrn och se, men tänkte om någon vet något som "brukar vara mindre fyllt". LOT verkar inte ha något kring de datumen tyvärr.

Mest inne på revenuebiljetter just nu, och funderar på om fler bolag kommer släppa biljetter i prisklassen kring BA, så bara att vänta och se...

Kolla rev biljetter via United.com. Jag får $2.100 till LAX men EFTER 1:e juli via appen. Prisa det i SEK på hemsidan
 

Canadien

Medlem
11e Juli ser det ut som att det finns två platser i Business med LOT för poäng från LAX. Boka dessa så länge, det är ju gratis att avboka. Inte säkert att det dyker upp resor dit närmre inpå men finns chans iallafall. Och ekonomi går nog att hitta för poäng dit men det är ju lite dåligt värde för poängen eftersom du får betala för roundtrip business om du har hemresan i Business.
 
Toppen