Senaste nytt

Sökes: Stockholm - Koh Samui vintern 21/22

Bumpar denna tråd. Har bokat ARN - ZRH - SIN 211226 och SIN - MUC - ARN 220103. Men verkar svårt att hitta direktflyg från SIN till USM.

Verkar vara omöjligt att hitta award till BKK.

Tips uppskattas

Jag bokade Austrian och Swiss till BKK för fyra personer, just Swiss var väldigt generösa och hade nio platser på flera avgångar när jag kollade. Dock lite senare än vad du letar efter, just jul/nyår brukar alltid vara svårt att hitta

Bumpar denna tråd. Har bokat ARN - ZRH - SIN 211226 och SIN - MUC - ARN 220103. Men verkar svårt att hitta direktflyg från SIN till USM.

Verkar vara omöjligt att hitta award till BKK.

Tips uppskattas

Både United och Air Canada visar Thai har tillgänglighet SIN-BKK-SIN på dina datum både i X- och I-klass. Sen var det frågan om SAS EB tillgängligheten då. o_O Finns ingenting som tyder på att Bangkok Airways har flighter SIN-USM.

Jag tror du behöver ta dig till BKK/HKT och sen därifrån flyga till till USM. Prova om du kan klämma in en av de 2x avgångar som Thai har tillgängliga. LX176 landar 18:00 den 27:e och det verkar finnas platser med TG410 kl. 22:00.

Lufthansa 791 avgår 23:55, och både UA och AC visar platser med TG409 som avgår 16:35 och landar 19:55. Jag hade börjat där..

Både United och Air Canada visar Thai har tillgänglighet SIN-BKK-SIN på dina datum både i X- och I-klass. Sen var det frågan om SAS EB tillgängligheten då. o_O Finns ingenting som tyder på att Bangkok Airways har flighter SIN-USM.

Jag tror du behöver ta dig till BKK/HKT och sen därifrån flyga till till USM. Prova om du kan klämma in en av de 2x avgångar som Thai har tillgängliga. LX176 landar 18:00 den 27:e och det verkar finnas platser med TG410 kl. 22:00.

Lufthansa 791 avgår 23:55, och både UA och AC visar platser med TG409 som avgår 16:35 och landar 19:55. Jag hade börjat där..
Rätt tänkt. Dock fanns det inga platser för EuroBonus enligt SAS tidigare idag. *A flyger inte till USM så jag räknar med att få köpa biljetter sista leget.

Tror inte att du får lov att flyga till Koh Samui via Bangkok på två separata biljetter. Samui Plus kräver att du tar vissa anslutningsflighter från Bangkok som är vikta enbart för internationell transfer och sker i en "resebubbla". Har själv biljetter för hela familjen till Bangkok och hade tänkte köpa separat anslutning med Bangkok Airways. Googla Samui Plus så kan du läsa mer. Bäst att köpa en biljett hela vägen genom t.ex. Qatar eller Finair.

Tror inte att du får lov att flyga till Koh Samui via Bangkok på två separata biljetter. Samui Plus kräver att du tar vissa anslutningsflighter från Bangkok som är vikta enbart för internationell transfer och sker i en "resebubbla". Har själv biljetter för hela familjen till Bangkok och hade tänkte köpa separat anslutning med Bangkok Airways. Googla Samui Plus så kan du läsa mer. Bäst att köpa en biljett hela vägen genom t.ex. Qatar eller Finair.
Tack för den infon. Hade jag helt missat.

Tack för den infon. Hade jag helt missat.

Det kan tilläggas att all kommunikation kring resebubblan/sandbox har varit knapphänt, tvetydig, tidvis motsägelsefull och trummats ut från olika organ inom landet. Allt du läser idag kan bli totalt omkullkastat imorgon.

Som kuriosa kan jag nämna att jag har själv en planerad resa till Thailand över jul/nyår och har följt läget och all kommunikation nog sedan ca 6 mån tillbaka. Det har minst sagt varit en frustrerande upplevelse. Har nu accepterat för mig själv att det ej känns sannolikt att Thailand kommer få ordning på det här till sån grad att de kan erbjuda en njutbar semester. Kommer boka av här snart under dagarna och sikta på en resa i västerled istället.

Det går flyg mellan SIN-HKT. Ett alternativ är att ta dig dit och sedan via färjan åka ut till Samui. Jag har gjort det några ggr och det är en trevlig tur.
Dock är ju brasklappen problemet med 'sandbox' på båda ställena. Men vad jag förstår så kan man åka vidare inrikes efter några dagar i en sandbox så det borde funka.

Toppen