Senaste nytt

Sökes: Poäng/Awardresa till Costa Rica början av December 2022 (inte flyga med Avianca)

robert10

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm ARN
  2. Var är din destination? Costa Rica San Jose (SJO)
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur
  4. När vill/behöver du resa ut? 2-6 December 2022
  5. När vill/behöver du komma hem? 25 December +-3 dagar (December 2022)
  6. Hur länge vill du vara borta? Minst 21 dagar
  7. Hur många personer som skall resa? 2 Vuxna 1 barn 3 år gammalt
  8. I vilken kabinklass?
    • Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance , vill undvika Avianca då deras business är bedrövlig.
  10. Vad är din budget? (per person) 225 000 poäng, 3st 2-4-1 Vouchers
  11. Vad är det viktigaste för dig? Kortare restid och slippa Avianca pga usel service och kabin.
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Vill inte stanna någonstans.

Hej alla skickliga medlemmar!

Jag har försökt hitta resor både via SAS Star alliance sökmotor och Uniteds. SAS hittar jag inga business resor alls. Via united hittar jag lite men få som går att få ihop pga ofta för korta connection tider (har för mig att man måste ha minst 1.5h för att få boka) eller med 11h layovers vilket inte är optimalt speciellt inte med en 3åring. Så jag tänkte posta detta och se ifall någon kunde hjälpa till att hitta något lämpligt. Är jag ute i lite för god tid? Har poängresorna för december inte släppts än?

Tacksam för all hjälp!

Robert

Sök respektive ben var för sig, ex ARN-IST, och sedan IST-SJO

Hittar du sedan tillgänglighet så kan du ringa in på Måndag och boka det via telefonen (450 kr avgift)

Poängresor för December är släppta, olika regler för olika bolag dock.

December kan ju vara en svår månad , och att hitta 3 platser är ju inte lättare...

Rätt svårt att lösa Costa Rica om man vill undvika Avianca, men kolla på Cancun med Turkish eller TAP och vidare därifrån med Copa Airlines via Panama. Väldigt ont om platser över jul och nyår. Lycka till med sökandet!

Okej låter bra ska titta där! Kan iofs flyga avianca så länge det inte är en lång flight helst.
Tusen tack för tipset!

Var i Costa Rica jan/feb i år. Flög ARN-IST-(BOG)-PTY-SJO-PTY-IST-MUC-ARN.
PTY-SJO ToR flögs med Copa, MUC-ARN med Lufthansa och resterande flighter med Turkish.
Denna resa hade avbokats/ombokats några ggr pga pandemin men var från början ARN-LHR-BOG-SJO ToR med SAS och Avianca (och betydligt kortare restid).

Ja make sense, kan egentligen flyga Avianca men helst inte lång flyg. Flög du långflyg i deras business kabin? Hur tyckte du den var?

Mr Basic, I see lite väl många stop när man flyger med barn dock. Vill gärna slippa 12h flyg med Avianca om det inte är så att deras business fått ett otroligt lyft..

Toppen