Senaste nytt

Sökes: Eurobonus Award Köpenhamn - USA/Asien 20-22/7 - 23-25/7

Johnnyboy

Medlem
Dessvärre blev det inte någon resa bokad enligt den tidigare tråden däremot så letas det febrilt efter en resa på 3-4 dagar enligt datumen i rubriken. Då bröllopsdagen infaller den 22 juli så är det där omkring en resa hade varit önskvärd. Jag vet att jag är sent ute men kanske finns där något då både datum samt destination är ganska flexibelt.

Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn alternativt malmö
Var är din destination?
USA/Asien

När vill/behöver du resa ut? Resa ut mellan 20-22 juli och hem 23-25 juli beroende på längd på resan. Max 3-4 dagar.

Hur länge vill du vara borta? 3-4 dagar

Hur många personer som skall resa? 2 vuxna

vilken kabinklass? Helst first därefter businessclass (Därav fördelen att hitta från FRA eller MUC)

vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance, undviker gärna air china

Vad är din budget? (per person) totalt 250 000 poäng och en 2 4 1

Vad är det viktigaste för dig? Maximera upplevelsen ombord, destination mindre viktigt. Gärna möjlighet till FCT (även om det är för tidigt att boka First nu)

Har provat mig fram med Star alliance award search(även united) och funnit att där finns hyfsat bra tillgång på hemresan från USA både tisdag och onsdag 23-24 juli. Däremot har jag inte lyckats hitta något dit.
Det närmsta är SAS plus från Köpenhamn till New York(alt Boston) både den 21 och den 22 juli.


Har hittat

Hemresa
ORD-ARN 23 juli SAS business
BOS-FRA 23 juli Lufthansa business 2 avgångar Boeing 747-8i samt Airbus A330-300. Möjlig First class (även via MUC)

BOS-FRA 24 juli Lufthansa business 747-8i (finns även till MUC)

IAD-FRA 23 juli Lufthansa Business Airbus A330-300 (finns även till MUC)
IAD-FRA 24 juli Lufthansa Business Airbus A330-300 (finns även till MUC)

JFK-ZRH 23 juli Swiss Business
EWR-ZRH 23 juli Swiss Business
JFK-GVA 23 juli Swiss Business
JFK-FRA 23 juli Lufthansa Business

JFK-FRA 24 juli Lufthansa Business

YVR-MUC 24 juli Lufthansa Business Airbus A340-600

Dvs där finns gott om alternativ för att åka Business hem, och eventuellt försöka hitta en First med Lufthansa. Vi har enbart åkt med SAS Business tidigare.

Några ytterligare förslag på destinationer i USA där det möjligtvis går hitta något, fördel från FRA?
Alternativet annars är att boka med SAS plus och försöka hitta något senare. Nackdelen är då måste det även finnas något till FRA från CPH


Mvh
 

Johnnyboy

Medlem
Hittade 2 businessclass med SAS från köpenhamn till Boston den 20 juli som snabbt bokades upp så att man iallafall har något som reservalternativ.
 

Johnnyboy

Medlem
Missade ett par lufthansa business biljetter till Boston på söndagen. De fanns där första sökningen sen försvann de illa kvickt.

Intressant routing till Vancouver från Frankfurt via Peking, air china dessvärre på ena sträckan. 20 h i business class för att ta sig till Vancouver är nog lite väl.
 

Johnnyboy

Medlem
Om ni fick välja mellan Sas, air canada, lufthansa och swiss business med hänsyn till att vi är två. Vilket bolag har bäst platser för par?
 

squeezen

Medlem
Om ni fick välja mellan Sas, air canada, lufthansa och swiss business med hänsyn till att vi är två. Vilket bolag har bäst platser för par?
Skulle även väga in rutt och därmed lounger lite.
Tex Zurich E senator är definitivt värt mer än vilken SAS lounge som helst.
 

Johnnyboy

Medlem
En uppdatering! Avbokade SAS Business till Boston och hittade en resa med Austrian till New York och slog till direkt.
Resan blev således.
CPH - VIE Austrian Business
VIE - EWR Austrian Business

JFK - FRA Lufthansa Business
FRA - CPH Lufthansa Business

Ska bli intressant att testa på 2 nya bolag.

Problemet är att jag nu saknar cirka 10000 poäng för att eventuellt kunna hitta en First
 
Toppen