Senaste nytt

Sökes: Awardresa till Thailand Q1 2025

Manthers

Ny medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Bangkok eller liknande solsemester
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur
  4. När vill/behöver du resa ut? Utresa Januari-Februari(helst)2025
  5. När vill/behöver du komma hem? Senast slutet av mars 2025
  6. Hur länge vill du vara borta? 2-4 veckor
  7. Hur många personer som skall resa? 3 Vuxna, 1 barn (6år), 1 spädbarn
  8. I vilken kabinklass?
    • Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  10. Vad är din budget? (per person): Har 2 st vouchers (2for1) samt 400k eurobonuspoäng
  11. Vad är det viktigaste för dig? Undvika allt för mycket strul på flygplatser då jag reser med barn
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, behövs ej.
Hej alla awardsexperter! Inser att jag är lite sent ute men söker en vinterresa med familjen enligt ovan. Har försökt använda SAS sökmotor och awardhacks för att söka ben för ben utan resultat. Kan tänka mig att betala för awardfares om det anses vara värt det.

Vad tror experterna om att vänta tills SAS går ur star alliance i september, eller är det sannolikt en dum idé att vänta? Kan även tänka oss att splitta två platser i business på olika dagar om det skulle behövas.

Uppskattar all hjälp jag kan få!

Finns gott om platser VIE-PVG, både direkt med OS samt med LH och LX via FRA/MUC/ZRH, om ni kan tänka er att åka den vägen. Finns även gott om platser på samma rutt hem. Har dock inte kollat på ev anslutningar PVG-BKK tor eller ARN-VIE.

I övrigt blir det nog svårt att hitta 4 platser business under den perioden nu. Austrian släppte en hel del platser för ca en vecka sedan men de bokades snabbt. Vid en snabb sökning var det enda jag hittade 3 platser i business VIE-MUC-BKK samt en plats i eko MUC-VIE-BKK den 19 februari, hem endast platser i ekonomi. Möjligt att det går att hitta något annat, har som sagt bara letat lite snabbt, men känns spontant väldigt svårt.

Last edited:
Tack eddo för svar! ARN-VIE-PVG verkar finnas om jag inte kollar helt snett. Går det att lösa PVG-BKK i samma bokning eller får det bli en separat bokning? Gissar på att det kanske inte trafikeras av star alliance?

Är det någon idé att kolla om nya biljetter kommer med jämna mellanrum eller har det skeppet seglat?

Som sagt väldigt tacksam för all hjälp.

Tack eddo för svar! ARN-VIE-PVG verkar finnas om jag inte kollar helt snett. Går det att lösa PVG-BKK i samma bokning eller får det bli en separat bokning? Gissar på att det kanske inte trafikeras av star alliance?

Är det någon idé att kolla om nya biljetter kommer med jämna mellanrum eller har det skeppet seglat?

Som sagt väldigt tacksam för all hjälp.
Går att lägga till PVG-BKK om du hittar platser, vilket dock är tveksamt. CA flyger den rutten men jag är osäker på hur många platser de brukar släppa. Finns säkert andra som har bättre koll men jag har iaf aldrig sett 4 platser på samma flight när jag sökt den rutten och ofta bara ekonomi.

Det kan absolut hända att det släppas fler biljetter om du har tur, OS släppte som sagt nyligen biljetter under den perioden du vill resa, men inget man kan räkna med. När det släpps fler platser görs det ofta väldigt tätt inpå avresa.

Toppen