Frisk78
Medlem
Nu är det snart dags att boka min första Star Alliance Award-resa och varför inte slå på stort på en gång. (Ingen minns en fegis)
Jag kan tänka mig att ta något leg i Eco som revenuebiljett om det krävs för att få ihop resan.
Esta (USA) och eTa (Canada) finns giltiga till mitten/slutet på oktober 2020.
Jag har tänkt att börja boka inom 1 vecka eller så.
Hoppas att expertisen (ni) kan hjälpa en resglad norrlänning med detta
Kom med förslag på itinerary <3
PS. Reserapport blir ju ett obligatorium.
- Varifrån vill du börja din resa? Sundsvall/Timrå SDL alt. Stockholm, ARN
- Var är din destination? Jorden runt, västerut.
- När vill du resa? Andra halvan i Augusti, September eller Oktober 2020.
- Hur länge vill du vara borta? ca 15 dagar efter utresa.
- Hur många personer som skall resa? En (1) vuxen
- I vilken kabinklass? Business (med möjlighet att boka om till First (First) närmare avresa.
- Med vilka flygbolag vill du flyga med? Jag är öppen för förslag på denna punkten, om man tänker att jag ska försöka omboka ett business-leg till First så vill jag gärna prova Lufthansa, ANA, Singapore eller annan likvärdig First.
- Vad är din budget? Jag har för närvarande 300 000 Eurobonus extrapoäng + två (2) st 2-4-1 Amex vouchers. Jag hinner nog få ihop en skvätt till Eurobonus extrapoäng innan ev. ombokning till First.
- Vad är det viktigaste för dig? Jag har några ställen jag skulle vilja besöka, layover/stopover på ett par, tre nätter.
- Några ställen där jag tycker att jag vill ha några övernattningar: Tokyo, Buenos Aires, Honolulu. Kanske någon destination i Tanzania eller Ghana på vägen tillbaka?
Jag kan tänka mig att ta något leg i Eco som revenuebiljett om det krävs för att få ihop resan.
Esta (USA) och eTa (Canada) finns giltiga till mitten/slutet på oktober 2020.
Jag har tänkt att börja boka inom 1 vecka eller så.
Hoppas att expertisen (ni) kan hjälpa en resglad norrlänning med detta
Kom med förslag på itinerary <3
PS. Reserapport blir ju ett obligatorium.