Jonkandonkan
Medlem
Har sedan länge en resa bokad med en Covid-voucher, dvs. resan går inte ändra utan att applicera en ny. Då jag inser att vi nog inte kommer använda en som går ut nu till nyåret har jag börjat kolla på om man kan göra något åt denna resa men förstår förstås att det är mission imposible mtp korta varsel och nära nyår.
Resan som är bokad:
2 jan: ARN-BKK-DPS (framme 3e jan): THAI eco
14 jan: SIN-BKK-LHR-ARN (tillbaka 15 jan): THAI eco, SAS Plus
Har främst kollat hemresan som känns något mindre omöjlig att få till.
SIN-BKK finns C med THAI men tror inte agenten lyckades boka denna när jag la bokningen, men kanske går det.
SIN-TPE finns i C med EVA vilket hade varit en fin start. Finns economy till europa (via CGD men inte till CGD!).
Exv. SIN-TPE-CDG-FRA-ARN verkar funka men vet inte om det är värt det endast för att få en 4h flygning i EVA Business, resten eco. Men blir väl fortfarande samma poäng med så kort andel i C?
Input och förslag välkomnas!
Resan som är bokad:
2 jan: ARN-BKK-DPS (framme 3e jan): THAI eco
14 jan: SIN-BKK-LHR-ARN (tillbaka 15 jan): THAI eco, SAS Plus
Har främst kollat hemresan som känns något mindre omöjlig att få till.
SIN-BKK finns C med THAI men tror inte agenten lyckades boka denna när jag la bokningen, men kanske går det.
SIN-TPE finns i C med EVA vilket hade varit en fin start. Finns economy till europa (via CGD men inte till CGD!).
Exv. SIN-TPE-CDG-FRA-ARN verkar funka men vet inte om det är värt det endast för att få en 4h flygning i EVA Business, resten eco. Men blir väl fortfarande samma poäng med så kort andel i C?
Input och förslag välkomnas!
- Varifrån vill du börja din resa? ARN
- Var är din destination? DPS ut, hemifrån SIN
- När vill/behöver du resa ut? 2 jan
- När vill/behöver du komma hem? 15 Jan senast ca kl 20 på ARN (inrikes anslutning)
- Hur länge vill du vara borta? --
- Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
- I vilken kabinklass? Försöker hitta Business någon längre sträcka
- Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
- Vad är din budget? (per person) Tillräckligt med poäng för att uppgradera till business (Amex 2-4-1)
- Vad är det viktigaste för dig? Hitta longhaul Business, men även öpen för alternativ rutt med exv. EVA Air Eco (men helst Business)
- Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej