Senaste nytt

Söker Stockholm-USA för poäng under/efter nyår

mano81

Medlem
Med risk för att vara ute sent funderar min fru och jag att åka till någon av de varma delarna av USA under/efter nyår och betala med poäng. Alla tips är välkomna.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Los Angeles, San Francisco, Miami eller liknande
  3. När vill/behöver du resa ut? Tidigast den 26 december
  4. När vill/behöver du komma hem? Senast den 12 januari
  5. Hur länge vill du vara borta? 7-10 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business eller First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Tillräckligt med eurobonuspoäng, 1st Amex 2-4-1 voucher + flygskatter.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att resan går i business eller first
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inte nödvändigtsvis
 
Kollade bara de destinationerna du listade nu och kunde hitta till Los Angeles och San Fransisco men inga hemresor i business som passar tiden ni vill vara borta till Miami fann jag inget.
Jag hade lite koll under jul&nyår sist och då minns jag att det fanns några möjligheter med Lufthansa i First men då till t.ex. New York och Chicago. Men det blir nog svårt att hitta award vidare inrikes dom tiderna.

Nått min dagliga maxgräns på awardfares nu tyvärr

Screenshot 2019-05-27 at 17.04.28.png
Screenshot 2019-05-27 at 17.04.44.png
Screenshot 2019-05-27 at 17.05.12.png
Screenshot 2019-05-27 at 17.17.33.png
 
Last edited:

Maja

Medlem
Vill bara påpeka att San Francisco knappast kan klassas som varmt under jul & nyår.

NYC har jag hittat med SAS med kort varsel i anslutning till den aktuella tidsperioden, men där är det då rakt inte varmt. Tyvärr ingen lycka med Miami alls, så där har jag gett upp förutsatt att vi pratar rena SAS-flyg.

Lycka till och hoppas du hittar det du vill ha! :)
 

mano81

Medlem
Kollade bara de destinationerna du listade nu och kunde hitta till Los Angeles och San Fransisco men inga hemresor i business som passar tiden ni vill vara borta till Miami fann jag inget.
Jag hade lite koll under jul&nyår sist och då minns jag att det fanns några möjligheter med Lufthansa i First men då till t.ex. New York och Chicago. Men det blir nog svårt att hitta award vidare inrikes dom tiderna.

Nått min dagliga maxgräns på awardfares nu tyvärr

Vill bara påpeka att San Francisco knappast kan klassas som varmt under jul & nyår.

NYC har jag hittat med SAS med kort varsel i anslutning till den aktuella tidsperioden, men där är det då rakt inte varmt. Tyvärr ingen lycka med Miami alls, så där har jag gett upp förutsatt att vi pratar rena SAS-flyg.

Lycka till och hoppas du hittar det du vill ha! :)

Tack för hjälpen! Kanske ska sikta in mig på LA då ifall inte San Francisco är så varmt och det inte verkar finnas nåt i business alls till Miami. Kanske ska kika på Mexico också för den delen. Om någon har några tips på ställen där mottages det det gärna!
 

mano81

Medlem
Hittar en väg tillbaka med Business från LA via Montreal på Uniteds hemsida. Dock inte via SAS Star Alliance Award sök. Får väl ringa Tallin och kolla om det går att boka. Dock ser det ut att vara en Boeing 737 Max 8 på ett av benen. Vågar man flyga en sån?

upload_2019-5-28_15-50-16.png
 

Canadien

Medlem
@mano81 boka det du hittar med en gång. Bonusplatser i business går åt kvickt kring storhelger. Kostar visserligen 150:- per person att boka om sedan om något bättre skulle dyka upp men den lilla avgiften får man ta.
 
Toppen