Senaste nytt

Söker: Stockholm-Bali i Business/First i November 2018 (Utan Moskva!)

921

Ny medlem
Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
Var är din destination? Bali
När vill/behöver du resa ut? 18e Nov från kl 19.30, men primärt 19:e November. Ej senare.
När vill/behöver du komma hem? Hemma senast ca 12.00 29/11
Hur länge vill du vara borta? --
Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
I vilken kabinklass? Helst Business class en väg och First class andra.
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance / Singapore Airlines. Ev annat bolag med First om tillgång finns.
Vad är din budget? (per person) max 175.000 Eurobonus totalt (inkl 2-4-1 Voucher)
Vad är det viktigaste för dig? En grym upplevelse för min sambo som bara rest i Ekonomi tidigare!
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Gärna stopp med loungebesök i Singapore.

Första awardbokningen med allt vad det innebär! Ringde Tallin med väldigt oskuldsfull och darrande röst och fick en resa direkt ARN-SIN, men efter att ha läst på lite blev jag inte så upphetsad av mellanlandningen i Ryssland.

Otroligt tacksam för förslag på andra möjligheter/flighter för att göra denna drömresa så minnesvärd som möjligt!

Första awardbokningen med allt vad det innebär! Ringde Tallin med väldigt oskuldsfull och darrande röst och fick en resa direkt ARN-SIN, men efter att ha läst på lite blev jag inte så upphetsad av mellanlandningen i Ryssland.

Jag tycker det är värre med stoppet i Köpenhamn om man tar den andra vägen. Kul att se lite andra miljöer och en helt OK lounge på Domodedovo

Hej och välkommen!

Det finns mängder av alternativ till Singapore på dina datum både från LHR, ZRH, FRA och CDG. Från SIN till DPS är nog inga problem att hitta platser heller och anslutning från Arlanda till nån av hubbarna borde inte heller vara något problem.

Jag tycker det är enklast att använda sas egen sök motor Star Alliance Award | SAS sök segment för segment där och hitta 3-4 flighter du tycker känns bra som har tillgång i business ring sen till Tallinn och kolla om någon av dem också har tillgänglighet i first, det är mitt tips.

Last edited:
Jag tycker det är enklast att använda sas egen sök motor Star Alliance Award | SAS sök segment för segment där och hitta 3-4 flighter du tycker känns bra som har tillgång i business ring sen till Tallinn och kolla om någon av dem också har tillgänglighet i first, det är mitt tips.

Jag gjorde så före jag ringde, men blev rätt kallt bemött av kundtjänsten. Fick faktiskt inte bra hjälp alls för att vara nybörjare, utan var först vid tredje samtalet(!) som jag fick prata med någon som hade något som kunde påminna om servicekänsla.

Jag gjorde så före jag ringde, men blev rätt kallt bemött av kundtjänsten. Fick faktiskt inte bra hjälp alls för att vara nybörjare, utan var först vid tredje samtalet(!) som jag fick prata med någon som hade något som kunde påminna om servicekänsla.

Okej.

Då är mitt förslag att du ringer Tallinn och kollar om du kan boka detta.

ARN-SIN-DPS
Ut från Arlanda 19/11 09:45 och landar i DPS 20/11 11:05 alt. 12:05 med 1,40h alt 2,40h stopp i Singapore. Enligt sas egen sökmotor finns 2 platser i Business med SQ på båda alternativen.

Hemresa rekommenderar jag
DPS-BKK-FRA-ARN

Starta hemresan 16:10 den 27/11 och landar på FRA morgonen den 28/11 anslutningar FRA-ARN får du kika på själv. Korta benet DPS-BKK ser då ut att bli i ekonomi men de långa benet BKK-FRA ser det ut som att det finns platser i first med Thai.

Det är de bästa jag kan ta fram just nu. Orkar inte skriva ner flightnummer osv men de kan du lätt söka fram själv nu när du har rutt och tider.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Toppen