Senaste nytt

Söker: Star alliance oneway-award till Hongkong eller Bangkok

Stänger inte Tallinn 1600? Här är ytterligare motivation:

Boka nu eller spendera er bonus resa i Air China.... Efter det har du en del att förklara för din flickvän om hon fortfarande vill ha dig.
Haha känner pressen här! :D

Det blev inte godkänt att hänga på ICN hela julafton.. Känner att det här kommer bli knepigt (omöjligt) när man är sent ute och samtidigt har krav :confused:
Men vi kanske har 20 grader på julafton i Stockholm :rolleyes:

Jag lyckades knipa ARN-ZRH-FRA-BKK i Business nu :)

En sak som jag blev lite orolig över.. Sambon heter Linnéa och det ville agenten stava som Linneea (pga E med apostrof). Jag sa till agenten att hon har aldrig fått sitt namn stavat på flygbiljetten så förut, samt att Kristina som hjälpt mig dagen innan sagt att det går bra att skriva Linnea bara. Men han dubbelkollade med någon och sa att han är 100% på att det ska skrivas Linneea för att vara helt säker. Har han verkligen rätt? :confused:

Agenten har rätt att skriva det på detta sätt då Amadeus inte klarar av specialtecken (åäö etc.), vilket gör att i Amadeus GDS så stavas t.ex. Håkan som Haakan och Östen som Oesten. När du sedan checkar in så vet alla system hur man skall tolka special-tecken i GDS:en så det kommer inte orsaka några problem då namnet inte är felstavat enligt bokningssystemen och du kan checka in utan problem. I Amadeus betyder alltså ee é.

Here: här
Hear: höra
Lite som:
387925a.jpg

:p:D:cool:

Det går bra vilket som
Agenten har rätt att skriva det på detta sätt då Amadeus inte klarar av specialtecken (åäö etc.), vilket gör att i Amadeus GDS så stavas t.ex. Håkan som Haakan och Östen som Oesten. När du sedan checkar in så vet alla system hur man skall tolka special-tecken i GDS:en så det kommer inte orsaka några problem då namnet inte är felstavat enligt bokningssystemen och du kan checka in utan problem. I Amadeus betyder alltså ee é.
Tack, nu känner jag mig lugn! :)

Toppen