Senaste nytt

Söker resa som ger 15.000 EuroBonuspoäng innan nyår

Sofia

Medlem
Här är nåt för forumet att bita i.

Jag behöver ca 15000 baspoäng för att säkra EBD innan årsskiftet. För mycket för att vara ok, för lite för att skita i.

Givetvis vill jag betala så lite som möjligt för att tjäna in dessa poäng, inget konstigt med det.
Litar därför på den samlade kapaciteten på BC.

Utresa: från Stockholm, ARN.
Destination: spelar ingen roll egentligen, men inte mer än 2 nätters övernattning på resmålet. T/r samma dag är inga problem.
Tid: jag jobbar och far fram och tillbaka men alla bra idéer under november och december mottages tacksamt. Tänker mer på om det är nån som sitter på nån särskilt bra kampanj.
Allians: Star Alliance, så maximal poängintjäning efterfrågas.
Kostnad: så lite som möjligt i förhållande till poängintjäningen.
 

SimonXYZ

Medlem
Kanske inte allas favoritflygbolag, men 14000 poäng för 15500kr

F9C0B907-29E4-4F06-8BA8-10C20E5EC43A.png
 
Så här tänker jag för att få "mest" för pengarna.

Enklast (enligt mig mest bekvämt):
#1 ARN-MIA med övernattning lör-sön. En övernattning. Funkar de flesta helger från mitten på november till mitten på december. Billigaste datumet är 7-8 DEC i SAS Plus TOR för 8971 SEK och ger 15937 EB poäng om du är EBG/EBD. Hotellen i och runt MIA lite dyrare än LA så blir en 500-700 SEK skillnad.

#2 ARN-LAX med övernattning lör-sön. En övernattning. Funkar de flesta helger från mitten på november till helgen 14-15 december. Billigaste datumet är just 14-15 december i SAS Plus TOR för 9598 SEK och den ger 15 000 EB poäng om du är EBG/EBD. Tillkommer hotell som kostar lite över 1000 kr runt LAX med gratis shuttle till de flesta. Eller lite mer om du vill bo downtown LA.

#3 Billigast (beroende på hur du tar dig till ARN då det blir tre separata resor – och även lite omständigt): ARN-OSL-LHR-OSL-LHR (i veckan ej helger) som ger 5624 poäng per TOR resa. Sett priser både i NOV och DEC för 2500 SEK = x3 runt 7500 SEK för 16872 Eurobonuspoäng som EBG/EBD.

#4 ARN-OSL-CPH-PRG-CPH-OSL-ARN fanns för cirka 3500 SEK och ger mellan 7498 poäng och 10000 men ser inga möjliga sådana flyg i nov/dec. Finns dock andra sidan året bara så du vet för framtiden.

Att tänka på: Blir dött lopp mellan MIA och LAX i pris men betydligt varmare temperatur i MIA om du åker i DEC. MIA aningen jobbigare/längre säkerhetskontroll/passkontroll både in och ut, rent generellt. Inte att helt förglömma är möjligheten att uppgradera till Business åt något håll. Har ingen statistik som säger att den ena skulle vara lättare än den andra. Men har personligen kunnat uppgradera fler gånger till LAX än till MIA. Lycka till och berätta gärna vad det blev!

OBS, fanns ganska få platser kvar till MIA när jag kollade dessa datum...
 
Toppen