Senaste nytt

Söker: Köpenhamn - Fort Wayne - Nashville - Köpenhamn med kort varsel

Griffin

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  • Var är din destination? Fort Wayne och Nashville
  • När vill/behöver du resa ut? 14 oktober måste vi påbörja resan mot Fort Wayne och behöver vara i Nashville någon gång mellan kvällen 19 oktober och 22 oktober
  • När vill/behöver du komma hem? Cirka 25 oktober
  • Hur länge vill du vara borta? Se ovan
  • Hur många personer som skall resa? 3
  • I vilken kabinklass? Premium Economy på longhaul, kortare sträckor spelar mindre roll, där är pris och att det passar med våra datum en viktigare faktor
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance föredras, men inget krav hela vägen
  • Vad är din budget? (per person) Inser att priset på en relativt komplicerad resa, och på kort varsel kan bli högt, därmed inte helt avgörande, viktigare hur resan ser ut och kan genomföras
  • Vad är det viktigaste för dig? Att hitta rimligt prissatta biljetter med en effektiv routing utan onödiga omvägar, som följer ungefärligt tidsschema ovan. Dvs. jag är inte intresserad av att flyga via LAX bara för att det sparar en krona eller två, eller ger bättre poäng, eller att sitta åtta timmar i väntan mellan flyg. Kanske något vagt utryckt, men jag tror att den som vill förstå gör det
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, men inser att fler byten kan krävas i US
Jag har givetvis själv försökt göra lite sökningar, men inser att jag är på tok för dålig på att sätta ihop den här typen av resor själv.
Jag kom fram till att det är möjligt att resa ungefär följande:
14 oktober: CPH-ORD(SAS)
14/15 oktober: ORD - FWA (United)
20 oktober: FWA - XX -BNA (här verkar finnas en uppsjö av alternativ via tex ORD eller ATL, osäker på vad som är bäst för att få ihop biljetten)
24 okt: Återresa mot CPH, känns som att detta beror mycket på ovan

Jag har fetmarkerat de platser som jag måste besöka.
 

Senator

Moderator
Jag hinner inte kolla i detalj, men spontant känns följande billigast:
Alternativ A: CPH-ORD/IAD/NYC/BOS retur i Premium med SAS, LOT, Air Canada eller Lufthansa + enkla inrikes ORD/IAD/NYC/BOS/-FWA, FWA-BNA, BNA-ORD/IAD/NYC/BOS
Alternativ B: CPH-FWA och BNA-CPH open-jaw i Premium (om några erbjuder detta) + FWA-BNA enkel

T.ex. Lufthansa tar följande i Premium dina datum:
11.000kr (SEK) NYC
 
Låter som en klockren open jaw CPH-FWA, BNA-CPH med enkelbiljett FWA-BNA. (kr = DKK)
Namnlöst.jpeg

Namnlöst2.jpeg
 

Griffin

Medlem
Tack för all input ovan, nu är resan bokad. Någon som har input på hotell i Nashville? Vart vill man helst bo ett par dagar under en ledig helg, mellan två tuffa arbetsveckor?
 

Senator

Moderator
Tack för all input ovan, nu är resan bokad. Någon som har input på hotell i Nashville? Vart vill man helst bo ett par dagar under en ledig helg, mellan två tuffa arbetsveckor?

Vad blev det? Jag tyckte Nashville var en spännande stad. Vi bodde på The Gaylord Opryland Resort utanför stan. Helt sjukt ställe, inte rekommenderas.

Jag skulle hitta något nära Broadway i centrala Nashville så du kan njuta av det underbara mat och musikutbud som finns. Underskattat stad.
 

Griffin

Medlem
Vad blev det? Jag tyckte Nashville var en spännande stad. Vi bodde på The Gaylord Opryland Resort utanför stan. Helt sjukt ställe, inte rekommenderas.

Jag skulle hitta något nära Broadway i centrala Nashville så du kan njuta av det underbara mat och musikutbud som finns. Underskattat stad.

Det blev ungefär som @Jakob Österberg föreslog, med undantag för att vi tar en natt i Chicago på utresan, så stort tack för hjälpen!

Man blir lite nyfiken på vilket sätt det är helt sjukt hehe? Ser ut som ett klassiskt konferens och familjekomplex med badland. Dock inte vad vi är ute efter, så vi försöker nog stasa på att bo inne i stan som du beskriver. Verkar av någon anledning ganska dyrt just den helgen, men kan inte hitta att det pågår några stora events. Nashville Songwriter Awards, African Street Festival och Nashville Home Show verkar pågå samtidigt enligt någon turistsida, vilket inte säger mig någonting, men spontant låter det inte som event som bör driva upp priserna.
 

Senator

Moderator
Det blev ungefär som @Jakob Österberg föreslog, med undantag för att vi tar en natt i Chicago på utresan, så stort tack för hjälpen!

Man blir lite nyfiken på vilket sätt det är helt sjukt hehe? Ser ut som ett klassiskt konferens och familjekomplex med badland. Dock inte vad vi är ute efter, så vi försöker nog stasa på att bo inne i stan som du beskriver. Verkar av någon anledning ganska dyrt just den helgen, men kan inte hitta att det pågår några stora events. Nashville Songwriter Awards, African Street Festival och Nashville Home Show verkar pågå samtidigt enligt någon turistsida, vilket inte säger mig någonting, men spontant låter det inte som event som bör driva upp priserna.

Sjukt är kanske fel ord, bisarrt ;) Någon form av Disneyland möter Waterland möter Marriott är min summering :D
 
Toppen