Att flyga i tjänsten och samla bonuspoäng är bra om man kan använda dem privat och flyga med familjen på semester (Skatteverket, så gör jag naturligtvis inte). Efter att ha flugit allt för mycket (har bara hos SAS över 1 200 flygningar i tjänsten) så känner jag att det är nog med flygandet så jag kör uteslutande Teams. När det dessutom har blivit sämre deal med Amex-kortet och imponerande klurigt att hitta bonusbiljetter (i business) så känner jag att det är slutsamlat på poäng. I framtiden kommer jag pröjsa mina semesterresor i business med familjen med cash. Men, efter att ha flugit en massa med familjen på poäng, så återstår ca 520 000 poäng och två Amex-vouchers. Jag har letat, men lyckas inte hitta 4 platser i business överhuvudtaget, så jag behöver hjälp med min sista bonusresa (och jag vet att det är svårt runt jul/nyår och vet också att det än inte släppts biljetter till 11e jan-2026, men tiden går och någon lyckas kanske hitta biljett om någon dag)
- Varifrån vill du börja din resa? GOT (men även CPH och ARN funkar)
- Var är din destination? Sydost Asien, Indiska Oceanen, Karibien, Florida.
- Typ av resa (enkel eller tur och retur)? t&r
- När vill/behöver du resa ut? 15-22 december-2025
- När vill/behöver du komma hem? vara hemma i GOT senast på 5-11 jan-2026
- Hur länge vill du vara borta? 10-14 dagar
- Hur många personer som skall resa? 4 st (2 vuxna och 2 barn (11 och 13 år))
- I vilken kabinklass?
- First
- Business
- Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vilket som där SAS Eurobonus tas emot
- Vad är din budget? 520 000 Eurobonuspoäng
- Vad är det viktigaste för dig?
- Kortare restid
- Att vi kommer till ett varmt ställe
- Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, men kan tänka oss att flyga till en större hub i områdena vi vill flyga till och därifrån lösa "lokalflyg" till semesterort.