Senaste nytt

Söker: Förslag till viktigaste flygningen på 10 år (resan mot LTG)

Brandten

Medlem
Hej,

Börjar närma sig 31/1-2025 vilket betyder slutet av kvalificeringsperioden.

Brukar inte vara några problem att flyga ihop poängen som behövs men i år har det varit ovanligt lite betalflyg vilket gör att nivåpoängen lyser med sin frånvaro.
Detta är sista året som behövs för LTF så det finns inte en chans att jag tänker missa chansen och frågar här om någon kan komma med förslag på bästa rutten poäng/krona?

Har i skrivande stund 27000 poäng (inkl Amex Elite) så behöver 18000 men räknar med att få in några tusingar på SAS Mastercard Premium fram till 31/1.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm (eller Oslo under perioden 25/12-31/12-2024).
  2. Var är din destination? Var som helst
  3. När vill/behöver du resa ut? 30/11-31/1-2025.
  4. När vill/behöver du komma hem? Jag måste vara hemma senast 31/1-2025 då min EB-period slutar då.
  5. Hur länge vill du vara borta? 1-2 dagar max
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? Vad som helst
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vad som helst som ger EUROBONUS-nivåpoäng
  9. Vad är din budget? (per person) Så billigt som möjligt (dvs vill inte säkra upp poängen med en C eller F-resa jorden runt för 200.000kr :eek: ).
  10. Vad är det viktigaste för dig? Få ihop 18000 Eurobonus nivåpoäng. Slippa kostnader för visum i Asien.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej inte nödvändigtvis men råkar man hitta biljetter till Las Vegas under 7-10 januari (CES 2025) så why not. Alternativt New York där jag kan besöka en polare. Annars har jag inga problem att ta en längre flygning t/r likt SXSW till Austin.
Tänkte utlysa en tävling men kom inte på något vettigt pris så evig tacksamhet är det som står på spel just nu! :p

I slutet av månaden skulle jag gissa att det kommer en black friday kampanj. Då brukar det vara möjligt att flyga i plus till USA för runt 7000kr vilket med avgång STO/OSL ger 13400 poäng t/r (LAX/SFO/MIA). Kan göras t ex ut lördag och hemma måndag, eller så kombinerar du med dina USA-planer. Behövs det så lägg därtill en t/r över dagen ARN-CPH/OSL-EU i Plus eller Bio borde du kunna få ihop det sista för rutn 3000kr. Eller så finns det kampanjpris i affärsklass vilket räcker med en resa.

Business Smart till USA är jättebra värde, särskilt på kampanjer som kommer ibland.
1731521148193.png

Nej inget alls. Ska plugga på lite vad det är.
Då är det ju givet. Det ger 5k bonuspoäng+5k nivåpoäng. Man behöver klara 10 steg.
Titta på en video (ett steg) och beställ 9 ullbollar i conscious traveller-shoppen, (en produkt räknas som ett steg). Kostar ca 900, du får även 1p/kr för dom.

Bonus+Nivåpoängen kommer ca 35 dagar effer du lagt din beställning i shoppen.

Min strategi skulle vara att betala alla räkningar som går via Betalo (från ”nu”).

Lägga upp plan att köpa saker över Black week/Black Friday och då helst via Eurobonus shopping portalen el refunder (extra poäng alt extra rabatt alltid välkommet även om lite OT i din fråga. (Vissa börjar redan 22 nov, en vecka föra BlackFriday)

Utifrån vad du lyckas maximera MC spend kan du då räkna ut hur många nivåpoäng du fått ihop för sedan be en stilla bön om att SAS släpper bra priser över Black Friday i premium eco eller businessclass till ex SF, LA eller Miami (sista inte trolig då högsäsong). Välj SAS då flest poäng. Anpassa det då kända kvarvarande poängbehovet efter behov och kassa. (Detta då den 29 nov)

Sedan har du ytterligare en månad med möjlighet till Betalo, som du också kan lägga in i budgeteringen. Plus julmat och nyår spend…
I jan kan du köpa det sista via presentkort.

Toppen