Senaste nytt

Söker awardresa Stockholm till Rio/Sao Paolo ARN Feb-Mars 2026

Shxhani

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? ARN
  • Var är din destination? GIG men GRU funkar också
  • När vill/behöver du resa ut? 5-12 februari 26
  • När vill/behöver du komma hem? 25 feb - 5 mars 26
  • Hur länge vill du vara borta? 2-4 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Business (Långa benet)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Öppen för samtliga men helst AF/KLM
  • Vad är din budget? (per person) 200k EB/pp + 2-4-1 voucher
  • Vad är det viktigaste för dig? Business på långa benet samt va där under karnevalen.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Öppen för det, har tittat via EZE men hittar inga feeders mellan EZE - GIG/GRU

Har tittat under en längre period och provat med olika kombinationer utan framgång. Sträcker ut en hand och hoppas någon på detta forum är duktig på att hitta en bra lösning.

• Gilla
Reactions: Gus
Har du kollat andra destinationer i Brasilien också? Tex AirEuropa flyger MAD-SSA. Sedan får man flyga vidare med pengabokad inrikesresa dit man ska i Brasilien. Ser ut att finnas platser på utresan 23/24/25/26 feb.

Jag hängde på låset då det fanns god tillgång på platser så jag bokade utresan först och la sedan till returresan (11-24 feb) ARN-GIG. Det dök sedan upp retur 22 feb så jag ändrade hemresan och efter det lyckades SAS sjabbla bort hela bokningen. En grym engelsktalande agent fixade sedan detta genom att boka oss till GRU istället med "köpebiljett". Det var inte svar på din fråga men jag letade som tusan under en period därefter utan att hitta något. Vi kanske ses på karnevalen då :cool:

Har du kollat andra destinationer i Brasilien också? Tex AirEuropa flyger MAD-SSA. Sedan får man flyga vidare med pengabokad inrikesresa dit man ska i Brasilien. Ser ut att finnas platser på utresan 23/24/25/26 feb.
Jag har faktiskt bara tittat på GRU och GIG, men jag ska kika på detta alternativ också. Salvador är ju trots allt en fin stad också, vore inte dumt att få med den samt köpa inrikesflyg vidare mot GIG.

Var inte heller så dyrt mellan Buenos Aires och GIG med LCC men vill helst ha en genomgående biljett.

Jag hängde på låset då det fanns god tillgång på platser så jag bokade utresan först och la sedan till returresan (11-24 feb) ARN-GIG. Det dök sedan upp retur 22 feb så jag ändrade hemresan och efter det lyckades SAS sjabbla bort hela bokningen. En grym engelsktalande agent fixade sedan detta genom att boka oss till GRU istället med "köpebiljett". Det var inte svar på din fråga men jag letade som tusan under en period därefter utan att hitta något. Vi kanske ses på karnevalen då :cool:
SAS i ett nötskal sedan bytet av kundtjänst, skönt att det löste sig tillslut. Vilka flygbolag bokade du med?

Beroende på "grad av desperation" o vilja att fixa separat biljett i Sydamerika kan du ju lägga in larm hos Awardfares eller vad som helst för t ex LIM, SCL, BUE (alltså både EZE o AEP), MVD, GIG, GRU, SSA, FOR. Så kan du köpa återbetalningsbar feeder o vänta o se om det släpps till riktig destination. Sedan verkar det ibland visa bätte tillgänglighet om man söker LON-XXX än CDG/AMS-XXX. O så kan man söka enbart MAD-EZE o FCO-EZE o se om det dyker upp nån AR som inte just nu har anslutning i Europa. Inte någon höjdar-Biz precis, men...
(karnevalen i Salvador är ju grym ur musiksynvinkel, många Rio-gäng sticker dit istället, men det är så OT att jag redan ångrade mig :) ) Ser att UX har platser till SSA 4 feb, men de är ju så dyra att jag brukar filtrera bort dem.

Beroende på "grad av desperation" o vilja att fixa separat biljett i Sydamerika kan du ju lägga in larm hos Awardfares eller vad som helst för t ex LIM, SCL, BUE (alltså både EZE o AEP), MVD, GIG, GRU, SSA, FOR. Så kan du köpa återbetalningsbar feeder o vänta o se om det släpps till riktig destination. Sedan verkar det ibland visa bätte tillgänglighet om man söker LON-XXX än CDG/AMS-XXX. O så kan man söka enbart MAD-EZE o FCO-EZE o se om det dyker upp nån AR som inte just nu har anslutning i Europa. Inte någon höjdar-Biz precis, men...
(karnevalen i Salvador är ju grym ur musiksynvinkel, många Rio-gäng sticker dit istället, men det är så OT att jag redan ångrade mig :) ) Ser att UX har platser till SSA 4 feb, men de är ju så dyra att jag brukar filtrera bort dem.
Tack för tipsen, har sett att UX har en hel del platser till både EZE och SSA men är inte så sugen på att betala dubbla poängpriset. Cashar nog hellre eco biljetter isåfall. Hoppas bara att tillgängligheten förbättras något, har inget emot att få in fler resmål som EZE/SSA eller liknande på köpet. Kan tänka mig resa från hubbarna i närheten med tanke på hur billigt det är med LCC i Sydamerika.

Ska börja kika från London också.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen