Senaste nytt

Söker Awardbiljetter i biz

Försöker hitta något till sambon och hennes vän. Har sökt massor på Uniteds sökverktyg. Ringt Tallin och kollat men hittar inget. Försökt boka SAS nu vid midnatt några veckor men ingen lycka alls.
Som jag har förstått det så släpper United nästan inget alls till USA?
Hittar bara i närtid med Lufthansa men de släpper 6 månader innan?
Hoppas nu någon här inne har något förslag.
  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? San Francisco
  • När vill/behöver du resa ut? 5 Juli
  • När vill/behöver du komma hem? 22 Aug
  • Hur länge vill du vara borta? 3 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 2 personer
  • I vilken kabinklass? Business eller First
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? Totalt 200k Eurbonuspoäng och 1 2-4-1 voucher
  • Vad är det viktigaste för dig? Åka business eller first
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Försöker hitta något till sambon och hennes vän. Har sökt massor på Uniteds sökverktyg. Ringt Tallin och kollat men hittar inget. Försökt boka SAS nu vid midnatt några veckor men ingen lycka alls.
Som jag har förstått det så släpper United nästan inget alls till USA?
Hittar bara i närtid med Lufthansa men de släpper 6 månader innan?
Hoppas nu någon här inne har något förslag.
  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? San Francisco
  • När vill/behöver du resa ut? 5 Juli
  • När vill/behöver du komma hem? 22 Aug
  • Hur länge vill du vara borta? 3 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 2 personer
  • I vilken kabinklass? Business eller First
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? Totalt 200k Eurbonuspoäng och 1 2-4-1 voucher
  • Vad är det viktigaste för dig? Åka business eller first
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Jag bokade Miami med Swiss Business avresa från Arlanda 30/6 övernattning i Zurich vidare till Miami 1/7 Allt Business.
Men gäller att vara snabb. Platserna försvinner snabbt. Jag kollade på United, ringde sedan SAS och bokade.

Såg du skrev nej till stayover. Men eftersom de ska vara borta så länge så kanske du kan boka till ORD som det ofta finns platser till och sedan flyga på köpta biljetter till SFO.

22 Aug är lite långt fram för Lufthansa med Eurobonus. Sedan är SFO en svår destination, släpps lite och de som släpps går åt fort. Jag hade bokat upp något som tar dig över pölen nu, t ex Chicago, Denver eller Dallas om det finns (sök FRA-Destination, inte GOT på United för att se vad som finns) sedan hänga på låset 6 mån innan avresa och boka om till SFO/SJC/LAX om det finns, och sedan igen hänga på låset 6 mån innan hemresa och boka om den. Kommer kosta några 150-lappar i ombokningsavgifter men sådant är spelet. Även 4mån innan är ett datum då det släpps mer med LH/LX

En liten uppföljning.
Sambon bokade 2 enkelresor, en i biz och en i plus till ORD. Sambon ringde Tallin för att få dem till en och samma bokning. Fick då beskedet att de får avboka båda och sen boka sen igen när de dyker upp. De lovade att ringa tillbaka.
Inget händer på hela dagen och sambon ger upp och ser biljetterna som förlorade.

Nu idag 2 veckor senare ser jag att de har dragit 90k poäng och mycket riktigt har de nu slagit ihop bokningen som hon ville. De hade även försökt ringa min sambo igår.

Nu får man bara hålla koll på om United släpper något alternativt boka om till Lufthansa eller Swiss direkt.

Toppen