Senaste nytt

söker award till (sydost)Asien

squeezen

Medlem
Hej, jag har bokat en hemresa från Singapore till CPH i first 15/7-2019 och letar nu lite inspiration på destination. Blir lätt annars att falla in i Bangkok fällan igen då några av våra närmsta vänner bor där.

  • Varifrån vill du börja din resa? CPH
  • Var är din destination? Asien/Sydost Asien
  • När vill/behöver du resa ut? torsdag 11 Juli eller Fredag 12 juli
  • När vill/behöver du komma hem? Hemresa 15/7 från Singapore kl 23:50 på kvällen
  • Hur länge vill du vara borta? se ovan
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? First eller business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star alliance
  • Vad är din budget? (per person) poäng så det räcker i business/first till asien
  • Vad är det viktigaste för dig? inte alltför många hopp då det kommer vara relativt kort tid på plats som det är då barnpassning hemma är under begränsad tid. Gärna nån destination med mer natur (strand, bad gärna) än storstad dock inget måste.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? nej, helst inte. Kan accepteras om det krävs pga anslutningsflyg etc. men på grund av kort totaltid önskas mest tid på destinationen.
För att hålla nere restid antar jag att valen är thai eller singapore air även på utresan med tanke på reglerna om endast ett stopp ute i destinationszon?
Bali är ju en standard destination här på forumet men vi är inte riktigt lika sålda som er flesta andra. Men visst kanske det tåls att ge en chans till.

Skrev i rubriken "(sydost)asien då även övriga asien (japan kanske...) kan vara ett alternativ givet det går att säkra sol och bad.
 
Hej, jag har bokat en hemresa från Singapore till CPH i first 15/7-2019 och letar nu lite inspiration på destination. Blir lätt annars att falla in i Bangkok fällan igen då några av våra närmsta vänner bor där.

  • Varifrån vill du börja din resa? CPH
  • Var är din destination? Asien/Sydost Asien
  • När vill/behöver du resa ut? torsdag 11 Juli eller Fredag 12 juli
  • När vill/behöver du komma hem? Hemresa 15/7 från Singapore kl 23:50 på kvällen
  • Hur länge vill du vara borta? se ovan
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? First eller business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star alliance
  • Vad är din budget? (per person) poäng så det räcker i business/first till asien
  • Vad är det viktigaste för dig? inte alltför många hopp då det kommer vara relativt kort tid på plats som det är då barnpassning hemma är under begränsad tid. Gärna nån destination med mer natur (strand, bad gärna) än storstad dock inget måste.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? nej, helst inte. Kan accepteras om det krävs pga anslutningsflyg etc. men på grund av kort totaltid önskas mest tid på destinationen.
För att hålla nere restid antar jag att valen är thai eller singapore air även på utresan med tanke på reglerna om endast ett stopp ute i destinationszon?
Bali är ju en standard destination här på forumet men vi är inte riktigt lika sålda som er flesta andra. Men visst kanske det tåls att ge en chans till.

Skrev i rubriken "(sydost)asien då även övriga asien (japan kanske...) kan vara ett alternativ givet det går att säkra sol och bad.
Varför inte Bali? :) Perfekt tid på året och dessutom går det att boka SQs nya 787-10 i business mellan SIN-DPS :) Den sträckan bokade jag igår faktiskt
 

pep

Medlem
Chiang Come Hotel, Doi Suthep Road i Ch. Mai. Stille "glemt" kvarter nær den militære golfbane. 200 THB/nat. Kun koldt vand i badeværelset, men det rækker. Som at bo på et museum. Moskito-net er effektive. Byens bedste mad i CMU Universitets-hospitalets kantiner lige overfor. 600 usd/md bør række.
 
Toppen