Senaste nytt

Söker: Award i höst, 4 pers, business, widebody "vartsomhelst med lite sol+bad". Belöning finnes!

Fredrik K

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda.
  2. Var är din destination? Bra fråga. Vi är 2 vuxna och 2 barn (4+7) som vill åka nånstans omkring höstlovet. Vi är inte så kinkiga på vart faktiskt, vi har ju två barn med oss så prio är att resan är smidig, dvsa inga vansinniga grejer med massa långa layovers och fem byten. Helst av allt ska det vara ett stop från ARN, men för en riktigt bra resa kanske vi kan stanna två gånger då, eller ta en layover med övernattning. Vi har tittat själva på Zanzibar, Seychellerna, Kap Verde, Dubai, Miami, Madagascar, Hong-Kong, men inte riktigt hittat nått klockrent via United *A sökning, mest 30-timmars flygningar med osköna byten. Det ska ju finnas grejer för barnen att göra på platsen vi ska, men det brukar gå att lösa på typ alla ställen. Schysst bad och kanske nått ballt djur att kika på kommer man LÅNGT med. Jag vill helst inte sitta på 10-timmars legs med barnen, så exempelvis ZRH-LAX som jag såg det faktiskt fanns plats på känns lite väl mastigt med två knattar.
  3. När vill/behöver du resa ut? Resan ska vara fokuserad kring Vecka 44. Dvsa vi vill åka ut 12-26 Oktober ungefär, och optimera att vara borta så många av dagarna som möjligt i Vecka44 men kan skarva över både före och efter.
  4. När vill/behöver du komma hem? Vi vill vara borta 7-10 dagar ungefär, så vi behöver komma hem kring den 20 Okt till 5 November beroende på när vi åker.
  5. Hur länge vill du vara borta? Se ovan.
  6. Hur många personer som skall resa? 2 Vuxna, 2 barn (4+7)
  7. I vilken kabinklass? Vi vill åka business, och vi vill åka med widebody helst. Men på korta resor (3hr och mindre är det okej med både ekonomi och narrow-body)
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance.
  9. Vad är din budget? (per person) Jag har 1.2 Miljoner Eurobonuspoäng, 2st AMEX Vouchers och Flypremiums högsta nivå. Så det är väl mer eller mindre fria tyglar.
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Kort restid med smidig resa
    • Trevlig upplevelse ombord.
    • En trevlig destination.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Helst inte, men kan ta en en dags-layover med nån kul akvitetet för två otåliga barn om det optimerar resan.
Den som hittar en grym bokningsbar resa skickar jag en halvårsprenumeration på Bookbeat till! Som är min absolut favorit-underhållning ute på resa.

Väl mött.

183C57D5-DAB1-4B2D-B793-10960BEC51B1.jpeg 87468DDA-82A5-41E1-9B78-CBACC636F43D.jpeg Dubai har väl ok väder. 17-28 oktober.

Keep it simple... Du vill ha fyra bussiness longhaul, period när “alla” vill resa, rätt så fasta datum och inget krångel med byten/layovers... Kör Poäng+Pengar, dvs bästa tillgänglighet till florida t.ex., du har ju poängen för det.

Cancun kanske?

Finns 4 business biljetter både ut Fredagen 18'e Oktober och hem Torsdagen 31'a Oktober t.ex. som du kan boka direkt via SAS Star Allianceboknings sida.

Toppen