Jag tänkte dra en weekend till st.petersburg i höst. Alla jag talar med säger man ska boka allt genom en resebyrå för att enklast få visum. Det rimmar dock illa med min vilja att flyga med sas + bo på det hotellet jag vill.
Jag tänkte bo på ett SPG hotell.
Hur gör man enklast för att kunna åka på detta vis? Är det någon turist som lyckats med det?
På hemsidan står det en del krav på handlingar: IFS Sweden - Turistvisum
Det jag undrar över är bekräftelsen? Hur fungerar det med den? är det något man måste jaga själv från hotellet? (Och SAS?) Eller kommer de ryska myndigheterna ringa hotellet och dubellkolla bara?
Som sagt behöver tips på hur man syr ihop sin resa själv för minsta tidsåtgång av någon som redan gjort detsamma.
Jag tänkte bo på ett SPG hotell.
Hur gör man enklast för att kunna åka på detta vis? Är det någon turist som lyckats med det?
På hemsidan står det en del krav på handlingar: IFS Sweden - Turistvisum
Det jag undrar över är bekräftelsen? Hur fungerar det med den? är det något man måste jaga själv från hotellet? (Och SAS?) Eller kommer de ryska myndigheterna ringa hotellet och dubellkolla bara?
Som sagt behöver tips på hur man syr ihop sin resa själv för minsta tidsåtgång av någon som redan gjort detsamma.