Senaste nytt

Rimowa-väska mosad på Bangkoks flygplats

Det där får du gärna utveckla lite...

Jag satt på ett Air France-plan till Singapore, klockan var runt midnatt. Precis innan pushback kom två säkerthetsvakter ombord och frågade om jag kom från Milano. När jag svarade ja sa de, "Packa ihop dina saker och följd med oss. Polisen vill prata med dig, din väska brinner."

De kastade en reflexväst på mig och visade mig vägen till bagagehanteringscentralen. På ett av banden låg min ryggsäck, inbäddad i brandsläckarskum.

Efter polisförhör och grundlig genomgång av det som fanns kvar av min packing kom de fram till att jag inte hade gjort något fel. När de inte längre trodde att jag var terrorist blev de mycket vänligare. Deras teori var att väskan hade fastnat på bandet och tagit eld av friktionen, men ingen hade någonsin varit med om något liknande tidigare, inte minst jag.

Så här såg ryggsäcken ut dagen efter:
Ryggsack.jpg

Hade en kollega tidigare som berättade att hon flög med Aeroflot Stockholm - Moskva -Bangkok på typ "åttiotalet." När hon stod i Bangkok och väntade på sin väska kom den inte. Hon gick till bagagehanteringen. Aeroflotpersonal fanns på plats, hon blev skjutsad till bagagehanteringen på något vis. Väl där såg hon sin väska i princip uppbränd, fanns några saker hon kunde plocka ut. Hon frågade vad som hänt men fick bara undvikande svar. Aeroflot betalade sig ur situationen, om jag minns rätt fick hon cash 1000 USD. Hon skrev på papper att inte göra ytterligare anspråk gentemot Aeroflot för denna incident.

Jag visste inte att the hulc fanns på riktigt.
Hulc Smash! :D

Ser ut som den fått en smäll i hög hastighet.

Toppen