Senaste nytt

Rimligt med $10 för att ta emot ett paket??

Bor för närvarande på Radisson Blu Aqua i Chicago.

Beställde ett gäng saker på Amazon som jag lät få skickade till hotellet.
Har tidigare gjort så när jag bott på andra hotell och det här gått fint.

Höll på att smälla av när hotellet ville ha $10 dollar per leverans för "besväret".
Det resulterade i nästan 360:-

Jag kände inte att jag hade så mycket att välja på än att skriva på, eftersom jag gärna ville ha paketen...

Är det här normalt?
Vad är det dom debiterar för?
Varför drog dom inte till med $40 per leverans när dom ändå höll på?
Tycker verkligen att det är något som borde höra till hotellets service och på så sätt vara avgiftsfritt, bortsett från dricks förstås.

Så... är det här normalt?

Vet inte om det hör till saken men då jag har CCG kan jag verkligen tycka att det borde "ingå".

• Gilla
Reactions: Gus
Det är inte helt ovanligt i större städer. Hotellen har ledsnat på att upplåta en massa utrymme åt allt som folk beställer i förväg.

Som tidigare postare, inte helt ovanligt nuförtiden. Fler och fler brukar skriva ut det i "rate details" också tycker jag mig sett.

Bodde du på hotellet även när paketet anlände? Då kan jag hålla med om att det är lite surt mycket pengar, men å andra sidan är de flesta tjänster som hotellen säljer rätt dyra.

Om du inte hade anlänt ännu så är det mer logiskt. Har även sett de som har precis per dag som ett paket blir liggande.

Ja, vissa lower end hotell gör detta, men i regel mer high end hotell har jag aldrig stött på att de tar någon avgift.. och om det tas ut en avgift har det varit max $2, $10 är lite överdrivet

Jag har aldrig råkat ut för detta eller ens hört talas om det. Jag kan förstå om det är något extremt litet eller lågbudget hotell men att göra det på ett större och/eller bättre hotell är extremt dålig service imho. Kanske har något att göra med att Chicago är en av USAs absolut sämsta städer och att de har de väldigt svårt med ekonomin?

• Gilla
Reactions: Gus
Kanske har något att göra med att Chicago är en av USAs absolut sämsta städer och att de har de väldigt svårt med ekonomin?

Ursäkta OT, har du lust att utveckla "sämsta"?

Och har själv inte betalat någon avgift för paketutlämning, men kan förstå principen i de fall de ligger där under längre tid.

Last edited:
Jag har ofta gjort som du, och har råkat ut för allt från gratis till $10. Ibland per paket, ibland per leverans. Vissa gånger bara om de hållit paketen några dagar innan jag checkat in, och vissa gånger även när jag bott på hotellet.
Hilton, små motell, fristående stora hotell - spelar ingen roll, det verkar vara helt slumpvis. Ibland står det i villkoren när man bokar, ibland inte.
Jag har även råkat ut för att små paket är gratis, och stora kostar...

Jag är ganska övertygad om att jag såg en skylt på Wynn Las Vegas att de tog betalt för att ta emot paket. Kommer dock inte ihåg vilka under förutsättningar.

Toppen