Senaste nytt

Riktiga medlemskort och inte ”skriv ut själv” kort

Robert flysas

Moderator
Hej! Jag tycker det är toppen med de riktiga plastkorten som tyvärr många tagit bort. Flygbolag, hotell, hyrbil mm. Tänkte starta en ny tråd här där vi kan tipsa om de som skickar ut medlemskort med posten och de som inte gör detta.

De jag vet i nuläget är: SAS Eurobonus, Lufthansa (när poäng börjar komma in) BRA, Best Western, Radisson Rewards, Hilton, Discovery, Hertz, Choice Previleges, Sixt, Best Western, Heathrow Rewards, Wyndham och Europcar.

Som kreditkort: Finnair, British Airways

Hoppas vi kan fylla på listan. Tyvärr har ju Marriott, Avis, och många flygbolag bara digitala kort för Apple Wallet samt att skriva ut, vilket jag inte tycker är det bästa.

Hoppas på kreditkort från just Marriott, Hilton m.fl i Sverige/Norden samt fler flygbolag som de Amerikanska mm.

Tips, idéer mm. Så bra forum detta är, tack för alla tips!
 

mha321

Medlem
Tycker det är bra man kan ha dom elektroniskt om ens det behövs. Man behöver ju aldrig visa dom längre.
Beror ju på. På Radisson tex måste man ju isåfall ofta lämna telefonen ifrån sig för att de ska springa iväg till kassan med den och det har man ju ingen större lust med. Eller så som med sas loyalty solutions där man måste ha det för att tjäna hos partners.

Visst finns det många där man kan ha det i en app. Men även när man har det går processen ofta fortare när man har ett plastkort tillgängligt. Åtminstone än så länge.
 
Förstår inte riktigt poängen ändå med tråden; är det att man ska välja kreditkort eller program baserat på om det finns plastkort eller inte?
 

LarsCph

Medlem
Jeg forsøgte på et tidspunkt at bestille et nyt plastikkort og baggage tags fra Qatar Airways - der fik jeg en mail om at "der er forsinkelse på leverance af kort". Det er flere måneder siden. Jeg var primært ude efter nye baggage tags.

Hos SAS fik jeg omgående nyt kort da jeg blev Star Alliance gold - og der kom opdateret SAS Mastercard Premium og SAS Diners i løbet af få dage med min nye status. I forhold til statuskortet selv foretrækker jeg at det findes elektronisk (Apple Wallet).
 
Toppen