Senaste nytt

Revolut frågor från bank

ymmot123

Medlem
Jag använder revolut kopplat till miles & more MasterCard. Idag fick jag dock ett samtal från resurs bank som frågar vad jag använder revolut till ? De behövde fråga för för sin "kundkännedom" . Är det fler som blivit uppringd från banken angående revolut?

Jag använder det för att betala räkningar shopping och överföringar. Lämnar revolut ut dessa till svenska banken ? Om det är något som strider mot deras avtal borde de kanske nämnt det i samtalet.
 
Jag använder revolut kopplat till miles & more MasterCard. Idag fick jag dock ett samtal från resurs bank som frågar vad jag använder revolut till ? De behövde fråga för för sin "kundkännedom" . Är det fler som blivit uppringd från banken angående revolut?

Jag använder det för att betala räkningar shopping och överföringar. Lämnar revolut ut dessa till svenska banken ? Om det är något som strider mot deras avtal borde de kanske nämnt det i samtalet.

Vad var deras respons till dina svar?
 

mha321

Medlem
Som jag skrev så sa hon att de behöver samla in för kundkännedom. Men det var alltså endast revolut som de frågade om.
Inget konstigt med det. Säkert en kombination av mönstret (större betalningar och alltid väl avrundade belopp gissar jag), och att de faktiskt vet att revolut är en bank. De vill tex försäkra sig om att du inte bara laddar in pengar där för att ta ut som kontanter eller föra över till annat bankkonto.
 
Toppen