Var väldigt nära att boka en award dit i våras, dock gick det tyvärr inte ihop med datum då jag kunde och dessutom dök en av de stora bucketlist-destinationerna upp, Panamá, så det fick bli dit.
Har inte stenkoll på hotell, kollade mest hus/lägenheter att hyra, men vad gäller aktiviteter verkar vandring vara en av de stora, det skall finnas en hel del leder kors och tvärs över ön. Nu verkar ni vara inställda på att endast besöka Reunion, men ett hopp över till Mauritius var inte allt för kostsamt när jag kika på det.
Ser fram emot en reseskildring!
Ska absolut försöka göra en reseskildring! Uppskattar själv dessa och har tänkt göra på alla bonusresor men inte fått tummen ur...
Har kollat lite på Mauritius men vi känner nog att vi vill ha en bas den här gången och nöjer oss med Reunion. Är inne på området runt Saint-Gilles-Les-Bains som utgångspunkt nu. Jag har hittat ett litet ställe som verkar jäkla mysigt som vi är inne på att ha som bas,
https://www.lavilladelaplage.fr/, lutar starkt åt den. Så kan man ta ett gäng dagar och bara ta det lugnt runt lagunen där och ändå ha nära in till Saint-Gilles om man skulle få lust att gå ut ordentligt någon kväll.
Men det kan också blir så att vi faller till föga för resortlivet och Kör LUX Saint-Gilles istället. Tredje alternativet är typ en air-bnb inne i Saint-Gilles-Les-Bains, men vi känner väl just nu att det hade varit skönt att ha frukosten klar åtminstone denna gång.
Vi ska vara där i 12 dagar, så tänker mig att hyra en bil när vi börjar bli rastlösa. Får vi jättefeeling och det är väder är det ju inte omöjligt att ta in någonstans uppe i bergen över en natt eller så med lite lättare packning heller.
Jag är inne på lite trailrunning/hiking också så tänker mig att utforska närområdet i början för att sen dra iväg antingen med lokalbussen eller med egen bil och pyssla med lite sånt om mornarna, och sammanstråla med damen på beachen eller vid poolen sen framåt eftermiddagen. Som du säger verkar det ju vara en stor grej där som många av fransoserna åker dit för, detta med att vandra runt. Och så någon/några dagar där vi tillsammans kollar lite vattenfall och vulkaner och sånt som man kan komma ganska nära med bil eller guidead tur måste det också bli.
Så långt har jag kommit hittills, mycket är bokat så vi har en grund nu om vi vill, men allt är också avbokningsbart. Så nästa vecka kan det vara ändrade planer, speciellt om den här tråden kommer igång lite...