Senaste nytt

Rettigheter ved kansellering/nedgradering

Da fikk jeg svar fra Lufthansa:

Furthermore, as you have requested, we have authorised the refund of the fare difference for the involuntary downgrade you experienced. Our refund department will issue the refund onto the original form of payment within the next 6-8 weeks.

Det stod ingen sum så det bli spennende å se hvor mye det blir Oppdater igjen når jeg har fått tilbakeført pengene. De ville også gi meg penger for utgifter til mat osv, men jeg gikk tilbake til lounge så jeg hadde ikke noe ekstra. De ville ikke gi meg penger for selve forsinkelsen, men for meg ble det kun 4 timer til sluttdestinasjon.

As you may be aware the delay of 28.08 hours to flight LH441 was due to an unforeseeable technical defect with the aircraft. In order to maintain the safety of our customers and flight crew, unfortunately we had to postpone the departure of this flight.

May we kindly advise that as the irregularity was caused by extraordinary circumstances that could not be avoided even if all reasonable measures have been taken, unfortunately we are unable to make an offer of compensation. We are conforming to the stipulations of the Regulation (EC) 261/2004, Article 5 paragraph 3 and Recital 14


Takk til @agehall, @fcx og @jumbooze
 
Da fikk jeg svar fra Lufthansa:

Furthermore, as you have requested, we have authorised the refund of the fare difference for the involuntary downgrade you experienced. Our refund department will issue the refund onto the original form of payment within the next 6-8 weeks.

Det stod ingen sum så det bli spennende å se hvor mye det blir Oppdater igjen når jeg har fått tilbakeført pengene. De ville også gi meg penger for utgifter til mat osv, men jeg gikk tilbake til lounge så jeg hadde ikke noe ekstra. De ville ikke gi meg penger for selve forsinkelsen, men for meg ble det kun 4 timer til sluttdestinasjon.

As you may be aware the delay of 28.08 hours to flight LH441 was due to an unforeseeable technical defect with the aircraft. In order to maintain the safety of our customers and flight crew, unfortunately we had to postpone the departure of this flight.

May we kindly advise that as the irregularity was caused by extraordinary circumstances that could not be avoided even if all reasonable measures have been taken, unfortunately we are unable to make an offer of compensation. We are conforming to the stipulations of the Regulation (EC) 261/2004, Article 5 paragraph 3 and Recital 14


Takk til @agehall, @fcx og @jumbooze

Då är frågan hur mycket pengar det handlar om? Flög du på cash eller award biljett?

Jag tycker det låter som att Lufthansa försöker förvränga historien lite. Har hört att dom betalar ut en klumpsumma på 4000Euro vid nedgradering men det kan ha varit några få enstaka gånger.

Be om att få summan på ersättningen dom erbjuder. Sen att det gäller "Extraordinary circumstances" skall dom bevisa vad det var som just gjorde detta. Nu kanske du inte hade något annat val än att flyga SAS C för att komma hem i tid men erbjöd dom dig inget annat alternativ?
 
Då är frågan hur mycket pengar det handlar om? Flög du på cash eller award biljett?

Jag tycker det låter som att Lufthansa försöker förvränga historien lite. Har hört att dom betalar ut en klumpsumma på 4000Euro vid nedgradering men det kan ha varit några få enstaka gånger.

Be om att få summan på ersättningen dom erbjuder. Sen att det gäller "Extraordinary circumstances" skall dom bevisa vad det var som just gjorde detta. Nu kanske du inte hade något annat val än att flyga SAS C för att komma hem i tid men erbjöd dom dig inget annat alternativ?

Jeg fløy cash restricted first (A). Billetten kostet ca 33 000 NOK med routing OSL-FRA-DEN-LAS-IAH-FRA-OSL. Jeg fikk tilbud om overnatting men det var ikke noe option da jeg måtte hjem etter en uke på reise. det var totalt kaos når 500 pax fra En A380 samtidig vil komme først i kø for en hotel voucher. Ingen egen kø for F eller C pax. Dette var elendig håndtert av Lufthansa. Eneste måten å få rerouting på var å ringe LH servicetlf i USA, men jeg kom ikke gjennom.

En stor takk til SAS ground staff i Houston som hjalp 4 norske/ danske c og f pax og fikk oss rerouted.

Hvis jeg får en ok erstatning er jeg fornøyd. Det var synd å ikke få fløyet F i A380 men jeg fikk testet SAS sin oljerute hvor vi kun var 13 pax ombord.
 
Dejligt med en så positiv indstilling @Erik TL :)

Det kan godt være det kan give lidt udfordringer hvis det er SAS der har booket dig om (forøvrigt smart træk af SAS...) men jeg er sikker på at Lufthansa løser det tilfredsstillende.
 
@Erik TL Nyfiken på hur detta gick i slutändan? Har du fått någon vettig kompensation ?

Som @agehall skrev är inte tekniska problem något extraordinära omständigheter varpå dom inte kan avsäga dig rätten till kompensation.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
@simon_says91 Beklager at jeg ikke fulgte opp her. Det tok sin tid men jeg fikk ca 7000Nok. Hvordan de beregnet summen vet jeg ikke men det er vel differanse mellom A og C booking mellom Houston og Oslo. Jeg var fornøyd og orket ikke bruke mer tid på dette.
 
Toppen