Andreas Eriksson
Medlem
Jag använder mig sällan av resebyråer, men har gjort det några gånger trots allt.
Var i kontakt med en kvinna via livechatten som en resebyrå tillhandahåller och jag fullkomligt slogs av den brutala inkompetens som hon visade upp.
I praktiken fick jag sitta där och förklara olika termer, hur det och det fungerar och vad jag vill göra.
Jag fick agera guide åt den stackars flickan som knappt verkade veta vad ett flygplan är.
Jag ser mig långt ifrån en expert inom detta område men när jag var i chatten var det mer som att det hela var tvärtom, dvs att hon var den som behövde hjälp..
Inte nog med det, hon stavade sämre än min 10-åriga kusin, verkligen något brutalt illa.
Inga stora bokstäver, inga punkter, inga kommatecken och ett allmänt "fjortis" språk.
Är man då lämpad att jobba i support...
Pinsamt, rent ut sagt pinsamt.
(Säger inte att jag skriver 100% rätt alla gånger men det var något bedrövligt, helt makalöst dåligt.)
Det är inte första gången jag möter på ruskigt inkompetent personal i supportärenden.
Hur i hela friden fick dessa personer jobb från första början? "Slept their way to the top"...
Det finns säkert många kunniga inom yrket men det är då inget jag varit med om, inte många gånger i alla fall.
Vad tycker ni om support överlag? Har ni haft bättre tur?
Var i kontakt med en kvinna via livechatten som en resebyrå tillhandahåller och jag fullkomligt slogs av den brutala inkompetens som hon visade upp.
I praktiken fick jag sitta där och förklara olika termer, hur det och det fungerar och vad jag vill göra.
Jag fick agera guide åt den stackars flickan som knappt verkade veta vad ett flygplan är.
Jag ser mig långt ifrån en expert inom detta område men när jag var i chatten var det mer som att det hela var tvärtom, dvs att hon var den som behövde hjälp..
Inte nog med det, hon stavade sämre än min 10-åriga kusin, verkligen något brutalt illa.
Inga stora bokstäver, inga punkter, inga kommatecken och ett allmänt "fjortis" språk.
Är man då lämpad att jobba i support...
Pinsamt, rent ut sagt pinsamt.
(Säger inte att jag skriver 100% rätt alla gånger men det var något bedrövligt, helt makalöst dåligt.)
Det är inte första gången jag möter på ruskigt inkompetent personal i supportärenden.
Hur i hela friden fick dessa personer jobb från första början? "Slept their way to the top"...
Det finns säkert många kunniga inom yrket men det är då inget jag varit med om, inte många gånger i alla fall.
Vad tycker ni om support överlag? Har ni haft bättre tur?
Last edited: