Jag blir osäker eftersom du säger att det är ett "namngivet TP", men det (privata) TP jag har innebär att jag som administratör av TP-gruppen kan lägga till valfria resenärer till gruppen (det är som ett litet fiktivt företag med fiktiva anställda), som kan resa och dra ifrån gruppens punchar. Då väljer jag ifall de själva kan boka biljetter, eller om de bara kan åka om jag bokar åt dem.
Men för att vara tydlig, gör man så, så är det resenären som får poängen för resan. Det finns inget sätt för dig att få poängen utan att själv resa, om det var vad som efterfrågades.
Det ska även vara möjligt att återköpa oanvända punchar (fint svenskt ord), men gör man det får man inte tillbaka t.ex. 8/20:delar av vad man betalade, utan då räknas alla faktiskt gjorda resor om till det pris C-klass-biljetten hade haft om man köpte den "normalt" vid varje utförd resa, och så räknas det av från totalen. Så i praktiken lär du förmodligen inte få mycket eller kanske inte någonting alls tillbaka för dina 8 outnyttjade. Med reservation för att jag aldrig gjort det här själv och kan ha missförstått.