Senaste nytt

Rekommendation för hyra av sommarbil?

Ska hyra bil ca 6 veckor i Sverige i sommar. Större kombi.
Hämtning och lämning i Stockholm.
Har följande status:
Sixt: Platinum
Hertz: President's Circle
Avis: är EBG hos SAS

Var brukar man ha bra chans till uppgradering?

Brukar hyra kortare hyror via Hertz och gjorde även förra årets sommarhyra via Hertz. Men har ett svagt minne av att de har inskrivet att uppgradering inte gäller på alla stationer och inte heller gäller så pass långa hyror.
Aldrig hyrt via Sixt, men matchat mitt EBG.
 

hco

Medlem
Har bra track record för uppgraderingar hos Sixt Centralen/Sheraton.

Då är jag ändå bara Guld.

Det är på korta hyror dock, helg/långhelg.
 

fcx

Medlem
På hyror över en månad ska man kontakta stationen direkt för att få ett bra pris. Du kan avtala om att bli bokad i rätt kategori från början.

Jämför även med att hyra på bensinmack, speciellt om du inte behöver fria mil. Priserna är fasta och står på hemsidan.
 
På hyror över en månad ska man kontakta stationen direkt för att få ett bra pris. Du kan avtala om att bli bokad i rätt kategori från början.

Jämför även med att hyra på bensinmack, speciellt om du inte behöver fria mil. Priserna är fasta och står på hemsidan.
Tack, det ska jag absolut göra!
Har kollat bensinmackar, men det var inte speciellt fördelaktigt.

Avis har rabatt på minilease elektriska bilar. 6095 för XC40 och 6995 för Enyaq.
Tack, jag har faktiskt kollat på det och det lät väldigt bra. Sen kom jag till villkoren "Hämta ut din bil mellan 10 januari och 1 maj 2023, för återlämning senast 1 juni 2023.".
Det fungerar tyvärr inte. Tack ändå.
 
Toppen