Senaste nytt

Registrera poäng på Miles&More eller Eurobonus

Sticktown

Medlem
Jag har tidigare använt mig av miles and more hos Lufthansa men har på senare tid vakt att koncentrera mig till Eurobonus. Nu fick jag en bokning genom jobbet med Lufthansa nästa vecka och plötsligt blev jag osäker på om poängen för dessa flygningar automatiskt kommer registreras på M&M. Jag kan inte se på Lufthansas webbsida att jag kan välja vilket bonusprogram jag vill använda (har för mig att jag kunnat registrera till Eurobonus både hos Austrian och Swiss) . Eller väljer jag först vid incheckning var poängen skall hamna?
 

Sticktown

Medlem
Japp, bokades genom jobbet. Men de har varken mitt Eurobonus eller M&M. Jag testade själv sen att söka upp min bokning hos Lufthansa, men ser inte var jag kan lägga in bonusprogram själv.
 

Senator

Moderator
Ganska enkelt:

LH.JPG


Under "Passangers" och "Edit contact details".
 

Sticktown

Medlem
Ok, tack för hjälpen. Kan fortfarande inte ändra/lägga till Eurobonus. Men det står frequent flyer program: not available. Så jag antar att det inte kommer registreras automatiskt till M&M då.
 

mha321

Medlem
Om det inte står M&M där så finns det inget. Du kan lägga till Eurobonus då vid incheckning.
Det är inte alls säkert. Jag har råkat ut för två gånger det senaste året när det inte stått något där men ändå landat på ett m&m konto som inte används.

De bokningarna gjordes dock via Lufthansas hemsida och i inloggat läge. Där går inte att boka utan m&m utan man får ta bort det i efterhand men det händer då och då att det tas bort och ser borttaget ut men kommet tillbaka senare.

Förhoppningsvis är det bättre när man bokar via resebyrå, men att det är tomt enligt Lufthansas site är på inget sätt en garanti för att det faktiskt är tomt.
 

Hachans

Medlem
Det är inte alls säkert. Jag har råkat ut för två gånger det senaste året när det inte stått något där men ändå landat på ett m&m konto som inte används.

De bokningarna gjordes dock via Lufthansas hemsida och i inloggat läge. Där går inte att boka utan m&m utan man får ta bort det i efterhand men det händer då och då att det tas bort och ser borttaget ut men kommet tillbaka senare.

Förhoppningsvis är det bättre när man bokar via resebyrå, men att det är tomt enligt Lufthansas site är på inget sätt en garanti för att det faktiskt är tomt.

Fast då har du bokat på inloggat läge på ditt miles and More-konto antar jag?

Loggar du in med en vanlig profil utan M&M går det utmärkt att lägga in sitt Eurobonusnummer, eller har åtminstone gjort det fram till senast jag bokade.
 

mha321

Medlem
Fast då har du bokat på inloggat läge på ditt miles and More-konto antar jag?

Loggar du in med en vanlig profil utan M&M går det utmärkt att lägga in sitt Eurobonusnummer, eller har åtminstone gjort det fram till senast jag bokade.

Nej det är inloggad med vanlig profil. Som m&m är borta från. Fast på något sätt finns kvar ändå. Och det går att lägga in eb men lite då och då byter det tillbaka till m&m.

Det funkar för det mesta. Men inte alltid. Deras nya webb är betydligt värre än till och med sas på de flesta sätt....
 

bachelor

Medlem
Enklast att du bestämmer dig vad du vill satsa på och meddelar resebyrån det? Så slipper du samma problem på nästa resa. Jag hade istället "problemet" att ha både MM o EB reggat på resebyrån och fick på så vis in en del poäng på fel kort.
 
Toppen