nota bene skrev:Kul rapport.Vi var ett gäng nere där i helgen (helt oberoende av varandra...). Att det var köldrekord för de senaste 50 åren var ganska påtagligt. Själv tyckte jag att det gick utmärkt med kostym, möjligen med halsduk om det blåste... Lokalbefolkningen hade en annan uppfattning om man säger så.Nyckeln till att lyckas med dygnsrytmen är att vara tillräckligt trött när man går ombord på ARN-HKG så att man kan få 2-4 timmar där, och sedan ytterligare 2-4 timmar efter tidig incheckning på hotellet. Jag har kört ett tiotal resor till HKG senaste 8 månaderna, de flesta med 1-3 nätter och hittills lyckats med att inte ställa till dygnsrytmen alltför mycket. Dock är ju SAS-flyget inte optimalt tidsmässigt, så om jag inte flyger på kampanjbiljetter för 3-4000 kr blir det andra bolag!Förstår inte heller riktigt SAS servering på linjen. Mat efter avgång har jag inget problem med, men att bara bli serverad lite sallad och räkor vid svensk lunchtid innan landning (när man inte ätit något på ca 7 timmar) är helt obegripligt. Dessutom är det något hemskt enformigt med maten på denna linje. Samma mat VARJE söndag, vilket kan intygas av oss som flugit denna linje 2-6 gånger än så länge på söndagar...Vad gäller Tim Ho Wan finns det två stycken - en i närheten av Northpoint (originalet), och en vid Central. Tipset är att Northpoint har kortare kö.Klicka för att utvidga...