Senaste nytt

Radisson Blu Resort Trysil vs Radisson Blu Mountain Resort & Residences Trysil

charlesswe

Medlem
Som rubriken säger... Planerar en skidvecka i Mars och letar efter bekväm boende med service och spa & pool samt möjlighet till halvpension. Båda verkar ha detta, har någon här erfarenhet med båda och kan hjälpa mig i mitt val?

Reser med 2 barn.

Tack!
 

flapps

Medlem
Som rubriken säger... Planerar en skidvecka i Mars och letar efter bekväm boende med service och spa & pool samt möjlighet till halvpension. Båda verkar ha detta, har någon här erfarenhet med båda och kan hjälpa mig i mitt val?

Reser med 2 barn.

Tack!
Måste det vara Trysil? Annars rekommenderar jag starkt Norefjell spa & Hotel..
 

erc

Medlem
Som rubriken säger... Planerar en skidvecka i Mars och letar efter bekväm boende med service och spa & pool samt möjlighet till halvpension. Båda verkar ha detta, har någon här erfarenhet med båda och kan hjälpa mig i mitt val?

Reser med 2 barn.

Tack!

Jag har bott på Radisson Blu Resort, Trysil ett otal gånger. Flera gånger med mina två barn. Nästa tillfälle är en helg i början av december. Som CCG har jag 100% upgrade rate. Bokat standardrum och alltid blivit uppgraderad till Deluxe Apartment där de vuxna (eller barnen om man så vill) får eget rum. Enormt nöjd med hotellet och kan varmt rekommendera det.

Radisson Blu Mountain Resort & Residences var till nyligen ett Park Inn men har genomgått förvandling. Kan dessvärre inte bidra med egna erfarenheter då jag aldrig "vågat" boka något annat än det förstnämnda.
 

toer00

Medlem
Funderar på antingen Sälen (Högfjällshotellet) eller Trysil (Radisson Blue). Har bott på Högis flera gånger och åkt skidor i såväl Tandådalen som Lindvallen/Högfjället. Har aldrig åkte skidor eller varit i Trysil. Hur är skidåkningen (alpin) jämfört med Sälen? Håller Radisson samma klass? Hur är krogarna Trysil jämfört med i Sälen? Snösäkert? Möjlighet till längdåkning?
 

cbroxe

Medlem
Kan inte uttala mig om restauranger och hotell, men när det kommer till skidåkning så slår Trysil Sälen till 100%. Mer alpin ”känsla”, fler backar, längre, bättre fallhöjd, ja allt egentligen. Trysil är riktigt bra faktiskt. Det tråkiga med Norge är ju prisbilden… men Sälen är inte precis gratis heller…
 

bstark

Medlem
Skidåkningen är som sagt 10 gånger bättre i Trysil.
Nu var jag där lite halvt off season men jag fick uppfattningen att det var sämre ställt på restaurangfronten mot Sälen.
Har man redan gjort Högis är det absolut värt att rikta blicken västerut.
 

ekf

Medlem
Bodde på Radisson i Trysil i vintras, hotellet är bra och har ordentlig skidförvaring med ski-in (ski-out kräver en kort promenad). Skidåkningen är mycket bättre än Skistar-Sälen, hotellrestaurangerna var väl okej men inget märkvärdigt.
Har bokat där i vinter igen med mina konverterade Amex-poäng från kontotömningen i somras.
 

LarsCph

Medlem
Vi var på Sälen på Skistar Lodge julen 2021 - det funkar bra i det området med mindre barn tycker jag. Lägenheten på Skistar Lodge är rätt så bra - gott om plats. Bra skidförvaring och ski in/out. Kök så det går att ordna mat om man vil ibland, och enkelt att äta frukost. Det är nytt, vi var de förste som hade lägenheten!
 

toer00

Medlem
Någon som har koll på restaurangerna utanför hotellet alt. om man jämför med Högfjällshotellet (Sälen) rakt av..?
Tänkte inte på antalet utan mer på kvalitén? På Högfjällshotellet brukar jag gilla såväl TB grillroom som Onkel Jean.
Vet inte om det är fördomar, men har hört att restaurangkvalitén inte är så speciellt lysande i Norge, men det kankse var förr i tiden…?
 

Jannes

Medlem
Kan inte säga nåt om restaurangerna i byn tyvärr, men längdåkning finns definitivt bra möjligheter till i Trysil.
 
Toppen