Senaste nytt

Radisson Blu Resort, Maldives köper omdömen

fly4fun

Medlem
Jag la precis märke att att Radisson Blu Resort, Maldives fått mängder med i princip likadana 5-star omdömen från nya konton, senaste 48 timmarna. Och hotellet svarar och tackar efter någon timme. Väldigt oseriöst av något jag trodde var ett seriöst hotell. Förslag på hur man ska agera? Har ni sett nått liknande?

1768850509693.png

1768850537414.png

1768850561783.png
*
1768850579293.png

1768850594881.png

1768850610634.png
1768850625240.png

1768850693873.png

Vore nog bra om någon statusmedlem i Radiosson rapporterade detta till koncernen centralt. Tror inte detta är något de vill ska ske i deras namn.
Är det inte de själva som gör recensionerna vill de nog ändå att misstänkta fakerecesioner skall tas bort omgående.

• Gilla
Reactions: hco
Kan det vara någon ”extern” som driver restaurangen som kommit på denna briljanta idé med tanke på att recensionerna enbart skriver om restaurang/mat? Hade jag övervägt en stay på det hotellet hade jag antingen mailat hotellet och frågat hur de ställer sig till det, eller som @FilipJ skriver kontaktat Radisson centralt, innan bokning. Ger ett riktigt oproffsigt intryck.

Detta är anledningen till att TripAdvisor blivit mer eller mindre värdelöst. Trodde Booking var bättre men tydligen samma problem där med manipulering av recensioner. Dock är fejk lätta att identifiera då de är skrivna på ett sätt som ingen människa skriver och påminner om varandra pga. lat AI eller kassa programmerare men alltid lurar de nån. Bättre att läsa de sämsta recensionerna då de troligen är skrivna av riktiga människor.

Detta är anledningen till att TripAdvisor blivit mer eller mindre värdelöst. Trodde Booking var bättre men tydligen samma problem där med manipulering av recensioner. Dock är fejk lätta att identifiera då de är skrivna på ett sätt som ingen människa skriver och påminner om varandra pga. lat AI eller kassa programmerare men alltid lurar de nån. Bättre att läsa de sämsta recensionerna då de troligen är skrivna av riktiga människor.
Jepp, men även där måste man läsa på vad det är de ogillade. En del dåliga recensioner klagar på irrelevanta saker som "Gästen bredvid mig i hissen luktade illa" eller "Alla restauranger i området stängde för tidigt".

Detta är väl däremot Google reviews? Problemet existerar absolut också på Tripadvisor men där kan man med stor upplösning filtrera och se hur aktiva resenärer är, vad de kommenterat på tidigare och se deras egna bilder över all deras aktivitet så det är tämligen lätt att sortera bort fake-recensioner.

Ja, detta är på Google. Nya omdömen enligt samma mall fortsätter komma in och hotellchefen fortsätter att kommentera och tacka, en timme efter varje omdöme. Ganska uppenbart att det är han som står bakom detta.

lite underhållande att läsa dessa omdömen och riktigt cheesiga svar från Joseph . :) en stor del av 5/5 omdömena från användarna med bara en review heter Kumar. Weird att alla ska nämna kockarna vid namn, hur många här skulle komma ihåg namnet inte på bara en utan två kockar?

Josephs svar på alla reviews känns automatiserade, har de en AI-lösning som genererar svar automatiskt?

Här på hemmaplan har mäklarbyrån Notar anklagats för att göra nåt liknande

Toppen